Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

"Facebook" zīmola maiņa faktiski sagrāvusi neliela uzņēmuma biznesu

Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Pret kompāniju “Meta Platforms”, kas agrāk bija zināma kā “Facebook”, sākta tiesvedība par neatļautu zīmola izmantošanu. Marka Zakerberga radīto uzņēmumu tiesā iesūdzējusi kompānija “MetaX LLC”, kas virtuālās (VR) un paplašinātās (AR) realitātes jomā darbojas jau vairākus gadus, vēsta CNN.

Pagājušā gada rudenī “Facebook” savu nosaukumu mainīja uz “Meta”, tādējādi iezīmējot stratēģijas maiņu – no sociālā tīkla uz nākotnes tehnoloģijām, kas balstītas jaunā interneta platformā ar AR un VR iespējām – metaversā.

Šāds tehnoloģiju giganta solis faktiski iznīcināja mazāka uzņēmuma biznesu, liecina “MetaX” iesniegtā prasība Ņujorkas Dienvidu rajona tiesai. ““MetaX” mazajam biznesam nav nekādu izredžu turēties pretim korporatīvajam behemotam,” teikts prasībā.

“MetaX” pārstāvji savā prasībā aicina “Facebook” māteskompāniju izbeigt lietot vārdu “Meta” savā nosaukumā un saistībā ar produktiem, pakalpojumiem un aktivitātēm, kurās ir iekļautas VR un AR tehnoloģijas. Tāpat tiek prasītas vēl citas izmaiņas, par ko detaļas netiek atklātas.

“Facebook” māteskompānijas pārstāvji pašlaik nav komentējuši potenciālo tiesvedību.

“MetaX LLC” tika dibināta 2010. gadā, un tā piedāvā dažāda veida tehnoloģijas un instalācijas, kurās ir iesaistītas AR un VR. Kompānijas piedāvātās tehnoloģijas tiek izmantotas arī tādos pasākumos kā SXSW un “Coachella”. Turklāt, kā apgalvo “MetaX” pārstāvji, “Facebook” māteskompānija arī izmanto šos pašus pasākumus, lai reklamētu savu kompāniju, lai gan šie pasākumi uzņēmumam “MetaX” jau vairāku gadu garumā ir bijuši vitāli svarīgi biznesa attīstībai.

“MetaX” uzsver, ka kompānija ir sadarbojusies ar populāriem digitālajiem māksliniekiem, tādējādi “viņu darbs ir ļāvis likt pamatus metaversam, kas pašlaik ir vēl tikai izstrādes stadijā”. Prasībā tiesai “MetaX” apsūdz “Facebook”, ka

tehnoloģiju giganta pārstāvji ir zinājuši par “MetaX” eksistenci, kas piedāvāja “pilnībā citādākus pakalpojumus un produktus”, taču tāpat nosauca savu uzņēmumu par “Meta”, sākot piedāvāt teju identiskus pakalpojumus”.

Galvenais iemesls tiesvedībai ir fakts, ka “MetaX” “vairs nevar piedāvāt iepriekš sniegtos pakalpojumus un produktus, izmantojot savu preču zīmi, jo patērētāji kļūdaini uzskatīs, ka kompānija ir saistīta ar “Facebook” un visiem ar sociālo tīklu saistītajiem skandāliem”.

Svarīgākais
Uz augšu