Valters, vienu laiku, aptuveni trīs gadu vecumā, gribēja launagā tikai mannā putru. Tad mamma teica: “Ja tu gribi šo putru, tev jāstāv pie katliņa un pašam cītīgi jāmaisa.” Kad kādas 4 dienas pēc kārtas bija maisījis, teica, ka rociņa piekususi un kādu dienu varot izlaist mannā putras ēšanu. Tā viņi pamazām iemācījās daudz vienkāršu ēdienu gatavot paši.
Luīze parasti gatavo putras, Amanda vāra makaronus un pēc tam rīvē sieru pa virsu. Valteram patīk gatavot tortilju picas, pats jau māk darboties ar cepeškrāsni. Mazākais Ēriks visos ēst gatavošanas darbos asistē, pienesot, ieberot un sagatavojot šķīvjus visai ģimenei. Viņam arī ļoti patīk cept piparkūkas – var stundu darboties ar mīklu, krāmēt pa vienai mini piparkūkai uz pannas un tad veselu dienu ēst tikai piparkūkas.
Kas bērnu audzināšanā jums šķiet vissarežģītākais?
Ieklausīties katrā bērnā, viņa sajūtās, spējās, interesēs, ļaujot viņiem pašiem būt noteicējiem par sevi, bet vienlaicīgi prast nospraust arī saprātīgas robežas.
Parasti, kad bērnus sākam vadāt uz kādām nodarbībām, vispirms ir liela sajūsma, bet pēc tam bieži sākas protests. Tad mēs daudz runājam ar bērniem, skaidrojam, mēģinām sarunāt, ka vēl kādu laiku turpināsim nodarbības, līdz būs jau kāds rezultāts un tad izsecināsim, vai patīk un turpināt vai tomēr nē.
Luīze kādus 3 gadus bērnudārzā bija apmeklējusi deju nodarbības. Pēdējā bērnudārza mācību gadā Luīze sāka protestēt, ka nevēlās tās vairs apmeklēt. Sarunājām, ka pēdējo gadu vēl lai padejo un tad varēs neturpināt. Kad maijā pienāca noslēguma koncerts, Luīze bija sajūsmā par piešķirto tautas deju tērpu un pastalām. Viņa tik ļoti izbaudīja uzstāšanos un gribēja arī skolā turpināt tautas deju nodarbības.