Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Kā parūpēties par savu elektrisko auto vasarā?

Elektroauto akumulatora uzlāde
Elektroauto akumulatora uzlāde Foto: Shutterstock

Pirmais karstuma vilnis ir veiksmīgi pārvarēts, taču vasara nebūt nav galā un karstums vēl tikai turpināsies, tāpēc jāparūpējas par savu spēkratu, lai varētu izbaudīt silto laiku bez raizēm.

Vasaras tveice paver iespējas doties piedzīvojumos ar savu auto, taču tā var radīt arī liekas raizes. Tāpat kā ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmiem auto, arī elektroauto ir savas sezonālās īpatnības, ko ir jāņem vērā autovadītājiem.

Ja elektriskā spēkrata īpašnieks zina, ar ko rēķināties, auto noteikti būs darba kārtībā un neradīs satraukumu. Tādēļ kopā ar ekspertiem apkopojām svarīgākos ieteikumus, ko būtu jāņem vērā, lai samazinātu karstuma negatīvo ietekmi uz auto.

Kā nobraukt vairāk ar vienu uzlādi

ASV veiktajā pētījumā, kurā apsekoja 6000 elektrisko automašīnu, secināja, ka elektromobiļu akumulatori izlādējās ātrāk, kad ārā ir karsts laiks un mašīnā ir ieslēgts kondicionieris.

“Ar lielāko daļu elektrisko un hibrīdautomobiļu var braukt ekoloģiskajā režīmā, kas palielina elektroauto efektivitāti. Šāda režīma izmantošana, īpaši garos pārbraucienos, ievērojami ietaupīs elektroauto enerģiju, tādā veidā pagarinot laiku starp uzlādēm,” pauž “Inter Cars Latvija” un IC24.lv vadītājs Kaspars Viļumsons.

Arī “Autobrava” pēcpārdošanas vadītājs Rolands Turks norāda, ka, izmantojot automobili karstā laikā garām distancēm, baterijas kapacitāte var kristies - jo ārā karstāks, jo mazāku distanci varēs nobraukt kondicionēšanas sistēmas patērētās enerģijas dēļ.

Ko darīt, lai akumulators nepārkarstu

Akumulators ir katra elektriskā transportlīdzekļa sirds. Pavisam vienkāršu noteikumu ievērošana dažādos gadalaikos palīdzēs ievērojami pagarināt tā kalpošanas laiku.

“Mūsdienu elektroautomobiļi ir aprīkoti ar bateriju hidraulisko dzesēšanu vai, dārgākā izpildījumā, ar siltumsūkni. Tāpēc nav pamata uztraukumam, izmantojot automobili karstā laikā. Piemēram, elektroauto žāvēšana pēc krāsošanas kamerā ir pieļaujama 60 grādos,” saka Turks.

Elektrisko automašīnu akumulatori ir līdzīgi tiem, kas ir, piemēram, klēpjdatoros un viedtālruņus. Tātad, domājot par elektroauto uzlādi, ir jāpatur prātā optimālais uzlādes procents, lai izvairītos no elektroauto akumulatora pārlādēšanas un līdz ar to – pārkaršanas.

Īpaši siltajās vasaras dienās elektromobili rekomendē uzlādēt tikai līdz 80%. Ja nepieciešams, ik pa laikam var veikt pilnu uzlādi, piemēram, ja plāno doties tālākā braucienā.

Kā uzsver Viļumsons, rekomendē arī izmantot iespēju atdzesēt automašīnu pirms došanās ceļā. “Šāda opcija ir pieejama lielākajā daļā elektroauto. Un vislabāk to ir darīt, kamēr auto atrodas vēl pie uzlādes vada – tad enerģija tiks ņemta no elektrotīkla, nevis akumulatora,” pauž eksperts.

Jāatceras parūpēties arī par riepām

Karstā laikā, pamatojoties uz fizikas likumiem, spiediens riepās pieaug. “Jāpiebilst, ka ražotāji rekomendējamo riepu spiedienu nosaka aukstām riepām, un spiediena pieaugums jau tiek ņemts vērā,” atgādina Turks.

Eksperti spiedienu riepās rekomendē pārbaudīt reizi mēnesī, kā arī tas noteikti ir jādara pirms garākiem braucieniem. Tas, protams, ir svarīgi visu veidu automobiļiem, bet tā kā elektroauto baterijas dēļ ir palielināts svars, šāda veida spēkratiem tas ir īpaši būtiski.

“Mēs servisā rekomendējam lietot ražotāja noteiktās riepas un ievērot noteikto riepu spiedienu, īpaši braucot ar elektroauto, jo riepas ir pakļautas smagākiem ekspluatācijas apstākļiem,” uzsver Turks.

Auto īpašniekiem rekomendē arī iegādāties savu spiediena mērītāju, lai jebkurā brīdī būtu iespējams veikt šādu pārbaudi.

Elektroauto, gluži tāpat kā cita veida automobiļiem, ir savas īpatnības, par kuriem īpašniekiem jāatceras, lai gan vasarā, gan arī citās sezonās izbaudītu tuvākus un tālākus braucienus. Protams, elektriskais spēkrats kalpos ilgāk, ja tiks ievēroti speciālistu padomi un laicīgi novērstas problēmas. Lai elektriskā vasara turpinās!

Uz augšu