Šī problēma ir kļuvusi nozīmīga pēdējo gadu laikā. Kopš 2020. gada kompānija eksperimentē ar dažādiem modeļiem, kas ļauj lietotājiem vairāk rādīt “ieteiktos ierakstus”. Ieteiktais saturs un reklāmas pašlaik aizņem nozīmīgu daļu sociālā tīkla laika joslas, kas nereti liek lietotājam redzēt dažādu kategoriju saturu (piemēram, attiecību padomus un receptes), kas var būt pretrunā ar lietotāja patiesajām interesēm un tam, kādiem profiliem tiek sekots.
“Instagram” problēmu izgaismošana notiek laikā, kad sociālā tīkla māteskompānija “Meta” meklē iespējas, kā noturēt novecojošo un stagnējošo lietotāju bāzi “Facebook” platformā, kā arī lai piesaistītu jaunāku auditoriju “Instagram”.
“Meta”, tāpat kā citi sociālie tīkli, saskaras ar nozīmīgu konkurenci, ko sastāda “TikTok”, tieši tāpēc viens no veidiem, kā cīnīties pret “TikTok” ietekmi, ir vienkārši kopēt tā funkcijas.
Aprēķināts, ka “Instagram” lietotāji dienā pavada vidēji 45 minūtes mazāk laika, nekā “TikTok”. Februārī “Meta” vadītājs Marks Zakerbergs paziņoja, ka “Instagram Reels” saskaras ar “TikTok” konkurenci, kas ir ļoti liela, “tāpēc būs nepieciešams laiks, lai panāktu “TikTok”.
Tajā pašā laikā “Meta” paļaujas uz “Instagram” un citu lietotņu peļņu, kas var palīdzēt investēt interneta nākotnes versijā – metaversā.
Ņemot vērā Brēningas ierakstu, uz ko reaģējušas arī Kardašjana un Dženere, “Meta” akciju vērtība otrdien kritās par 3%.
“Problēma ir tā, ka nekas nenotiek “Meta” labā. “Instagram” ir paredzēts kā “Meta” aktīvs jaunākajai auditorijai, tāpēc dabiski, ka viņi šo tīklu izmanto, lai atbildētu “TikTok” radītajai konkurencei,” skaidro “D.A. Davidson” analītiķis Toms Forts.