Runājot par papildaprīkojumu un skaitļiem, ko ražotāji tik ļoti iecienījuši deklarēt kā bāzes cenu, Guntars Pulss norāda, ka laika gaitā ir būtiski mainījies standarta komplektācijas ekstru klāsts.
“Lai arī dažādiem ražotājiem tas atšķiras, tomēr Latvijā bāzes līmenis privātpersonu vidū nav iecienīts. Tā vietā cilvēki drīzāk izvēlas lietotu, bet labi aprīkotu mašīnu. Bāzes versijas mēdz iegādāties uzņēmumi savam autoparkam, bet, ja pērk sev, tad labāk versiju ar lielāku komfortu. Tiesa, vairākumam mūsdienu mašīnu bāzes versija ietver visu, kas nepieciešams ikdienai. Tajā visdrīzāk atradīsiet mazjaudīgāko dzinēju, tomēr ekstru sarakstā būs gan gaisa kondicionieris, gan distances sensori, gan dažādas drošības sistēmas, jo tās šodien jau ir obligātas," saka Guntars.
Ražotāju filozofijas atšķiras
Turpinot par cenām un dažādu modifikāciju labirintiem, Guntars Pulss stāsta, ka parasti dārgās ekstras kalpo kā premium segmenta atšķirības iezīme. Koncerniem, kas ražo vienkāršākus ikdienas auto, bieži vien jau bāzes komplektācijā ir daļa papildaprīkojuma, savukārt, iegādājoties premium segmenta modeli, tas izmaksā gandrīz divkārt vairāk.
"Dramatisks cenu kāpums premium segmentam ir raksturīgs – tur cenas uzpūšas bieži. Atceros, kā reiz braucu ar Audi A7. Paskatos cenu – tā bija varbūt 62 tūkstoši, it kā normāli, bet pāršķiru lapu un tur redzu, ka tā cena par bāzi, nevis konkrēto mašīnu. Bet ar papildaprīkojumu šis demonstrācijas auto maksāja 117 tūkstošus. Divkārt vairāk! Un šāda situācija premium segmentā nav retums. Protams, attiecīgie zīmoli varētu uzražot labu auto par saprātīgu cenu, bet šajā klasē liela nozīme ir tehnoloģijām un komfortam, kas pieejams par papildu maksu. Reizēm ir jāpērk pat tādi sīkumi, ko var atrast augstāka aprīkojuma līmeņa Dacia Sandero," pieredzē dalās Guntars.