60 gadus ilgas ēras beigas: dzēriens "Sprite" vairs netiks pārdots zaļās pudelēs (3)

Raksta foto
Foto: Unsplash

Bezalkoholisko dzērienu ražotājs “Coca-Cola” paziņojis, ka turpmāk dzēriens “Sprite” vairs netiks pildīts zaļās pudelēs. Kā vēsta CNN, “Sprite” zaļās pudeles ir bijis viens no dzēriena galvenajiem simboliem vairāk nekā 60 gadus.

Pagājušajā nedēļā “Coca-Cola” paziņoja, ka būtiskas izmaiņas skars “Sprite” iepakojumus – turpmāk dzērieni tiks pildīti tikai caurspīdīgās plastmasas pudelēs, bet zaļās pudeles kļūs par vēsturi. Tas darīts, kompānijai kļūstot par atbildīgāku vides jautājumos.

Tiek norādīts, ka “Sprite” zaļās plastmasas pudeles satur zaļo polietilēna tereftalātu. Šis ķīmiskais savienojums faktiski liedz izlietoto plastmasu pārstrādāt jaunās pudelēs, bet kompānija meklē iespējas, kā mazināt plastmasas atkritumus.

“Atteikšanās no krāsām pudelēs ļauj palielināt pārstrādātā materiāla kvalitāti,” sacīja “Coca-Cola” partnerkompānijas plastmasas iepakojumu ražošanā “R3CYCLE” vadītājs Džulians Očoa.

”Tīras plastmasas pudeles var viegli pārstrādāt un veidot jaunas pudeles, palīdzot sekmēt aprites ekonomiku plastmasas jomā,” sacīja Očoa.

Patērētāji visā pasaulē pamanīs izmaiņas “Sprite” iepakojumiem – ar caurspīdīgām pudelēm un pārstrādātu dizainu, kas ļaus “iegūt saskanīgu izskatu un simbolizēt pārmaiņas visā pasaulē”. Zaļā krāsa pilnībā nekur nepazudīs, jo tā joprojām būs “Sprite” etiķetēs.

Citi “Coca-Cola” ražotie dzērieni, kam arī tiek izmantotas zaļas pudeles, to vidū “Fresca”, “Seagram’s” un citi, arī drīzumā tiks pie jaunām, caurspīdīgām pudelēm, atsakoties no zaļās krāsas.

“Coca-Cola” pagājušajā nedēļā ziņoja par otrā ceturkšņa rezultātiem. Tiek norādīts, ka uzņēmuma peļņas rādītāji bijuši augstāki nekā plānots, un tas tiek skaidrots ar spēcīgu pieprasījumu, kas ļāvis palielināt finanšu rādītāju prognozes nākamajam gadam.

Dzērienu ražošanas gigants nereti ir kritizēts par plastmasas piesārņojuma veicināšanu visā pasaulē. 2020. gadā kompānija lielāko plastmasas atkritumu ražotāju sarakstā tika ierindota pirmajā vietā – “Coca-Cola” un tai piederošās preču zīmes tika atrastas uz 13834 plastmasas atkritumu pārpalikumiem 51 pasaules valstī. Ļoti bieži šīs kompānijas dzērienu pudeles mētājas publiskās vietās – tādās kā parki un pludmales.

2018. gadā “Coca-Cola” paziņoja par iniciatīvas “Pasaule bez atkritumiem” izveidi. Šīs iniciatīvas mērķis ir panākt, lai par katru izlietoto plastmasas pudeli līdz 2030. gadam vietā tiktu izveidota jauna – pārstrādāta pudele. Tieši tādēļ pagājušajā gadā “Coca-Cola” prezentēja jaunu, teju 400 mililitru ietilpīgu dzērienu pudeli, kas pilnībā ražota no pārstrādātas plastmasas.

Uzņēmums paziņoja, ka pirmais reālais solis iniciatīvas īstenošanā būs tas, ka lielākā daļa dzeramā ūdens “Dasani” pudeļu ASV un Kanādā būs no pilnībā pārstrādātas plastmasas. Šāds solis varētu palīdzēt šogad mazināt plastmasas atkritumu apjomu par vismaz 9000 tonnām, salīdzinot ar 2019. gadu.

Svarīgākais
Uz augšu