Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

BMW atsauc nelielu skaitu elektrisko i4 un iX

BMW iX
BMW iX Foto: BMW

BMW atsaucis nelielu skaitu 2022 i4 sedanu un iX SUV akumulatoru aizdegšanās riska dēļ. Saskaņā ar atsaukumu, augstsprieguma akumulatoram var būt iekšēji bojājumi, kas var izraisīt elektrisko īssavienojumu.

Atsaukums attiecas tikai uz 83 transportlīdzekļiem, kas pārdoti ASV, taču BMW iesaka īpašniekiem ar tiem nebraukt, novietot tos ārpusē vai prom no citiem transportlīdzekļiem un konstrukcijām, kas varētu aizdegties, un neuzlādēt tos. BMW izplatītāji nomainīs akumulatoru bez maksas, vēsta The Verge.

Atsaukums tika izziņots pēc tam, kad BMW uzzināja par ārpus ASV notikušu incidentu, kas saistīts ar 2022. gada BMW i4 eDrive40. Inženiertehniskā analīze atklāja, ka akumulatora elementā iesūcas īpaši katoda gabali. Jūnijā tika ziņots par vēl diviem incidentiem, viens ASV bija saistīts ar 2022. gada iX xDrive50, bet otrs ārpus valsts — ar 2022. gada iX M60. Abiem tika konstatēti atkritumi akumulatora elementā, ko piegādā Samsung SDI.

BMW saka, ka nav saņēmis nekādus ziņojumus par avārijām vai traumām akumulatora defekta dēļ. "Par laimi atsaukums skar ļoti nelielu skaitu transportlīdzekļu," e-pastā The Verge sacīja BMW pārstāvis Džejs Hansons. "Un mūsu klientu attiecību komanda jau ir aktīvi sazinājusies ar visiem ietekmēto transportlīdzekļu īpašniekiem, lai sniegtu informāciju un palīdzību."

BMW i4 un iX ir jaunākie elektroauto, kas tiek atsaukti. Ford šovasar izdeva atsaukšanu 49 000 Mustang Mach-E SUV, jo bija bažas, ka drošības defekts var padarīt transportlīdzekli nekustīgu. Toyota bZ4X tika atsaukts, kad tika atklāts, ka vaļīgas rumbas skrūves var izraisīt riteņu atdalīšanos braukšanas laikā. Arī citi elektroauto ir atsaukti dažādu programmatūras kļūdu un citu nelielu problēmu dēļ.

Lai gan akumulatoru aizdegšanās notiek reti, tā joprojām rada nopietnas bažas elektroauto ražotājiem. Ir nepieciešams vairāk datu, taču pētnieki ir noskaidrojuši, ka lielākajai daļai elektroauto ir zems akumulatora aizdegšanās risks. Lai gan, kad notiek ugunsgrēki, elektroauto ar litija jonu akumulatoriem deg augstākā temperatūrā, ātrāk un dzēšanai nepieciešams vairāk ūdens. Šī iemesla dēļ ugunsdzēsējiem-glābējiem nācies apgūt papildu iemaņas šādiem gadījumiem.

Nopietnākais incidents bija saistīts ar Chevrolet Bolt, kas tika atsaukts pēc tam, kad General Motors ziņoja par vismaz 19 LG piegādātu akumulatoru elementu aizdegšanās gadījumiem. Autoražotājs bija spiests uz laiku pārtraukt ražošanu pēc tam, kad ar programmatūras labojumu neizdevās novērst vēl vairākus ugunsgrēkus. Chevrolet atsāka ražošanu šā gada sākumā pēc jaunu akumulatoru komplektu uzstādīšanas.

Uz augšu