Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Trīs no četriem auto pircējiem ir vīrieši, bet sievietes biežāk izvēlas sarkanus auto

Interesanta statistika
Sarkans Volkswagen Beetle
Sarkans Volkswagen Beetle Foto: Raphael Stäger - raffalel/Pixabay

Vairumā gadījumu automašīnas pērk vīrieši, liecina lietoto auto tirgotāja Longo Group dati. Latvijā 71% no automašīnas iegādes darījumiem veic tieši vīrieši, savukārt sievietes – 29%. Lietuvā sieviešu īpatsvars ir vēl mazāks – nepilna ceturtā daļa (22%), bet Igaunijā situācija ir atšķirīga: starp automašīnu pircējiem daiļā dzimuma ir katra trešā. Pastāv ievērojamas atšķirības arī attiecībā uz vēlamo automašīnas krāsu, taču auto marku izvēlē vīriešu un sieviešu gaumes ir līdzīgas.

Zīmīgi, ka personīgās automašīnas visbiežāk iegādājas cilvēki vecumā no 30 līdz 37 gadiem, un nākamais lietoto auto iegādes bums ir vecumā no 44 līdz 50 gadiem. Vienlaikus jaunieši vecumā no 18 līdz 26 gadiem gluži pretēji – nav ļoti aktīvs pircēju segments.

«Attiecībā uz automašīnu markām vīrieši un sievietes 30 gadu vecumā rīkojas diezgan vienprātīgi – abi dzimumi dod priekšroku Volvo, Volkswagen un trešajā vietā – Opel, - stāsta Jānis Vīndedzis, Longo Latvia pārdošanas vadītājs.

Savukārt attiecībā uz automašīnas krāsu pastāv vērā ņemamas atšķirības – piemēram, vīrieši divas reizes retāk izvēlas automašīnu baltā krāsā. Taču zilā krāsa ir vienlīdz populāra abu dzimumu vidū – to izvēlas katrs sestais pircējs. Populārākie automašīnu toņi ir – pelēks vai metālisks. «Jāatzīmē, ka sievietes Lietuvā pērk sarkanas automašīnas divas reizes biežāk nekā, piemēram, Latvijā. Mēs vienmēr ņemam vērā šīs nianses, plānojot automašīnu iepirkumu, lai gan kopumā ir izplatīta tendence, ka Baltijas iedzīvotāji dod priekšroku uzticamām markām un diskrētām krāsu gammām, taču noteikti katrai auto markai ir savs klients», - apliecina J. Vīndedzis, atgādinot, ka automašīnu tirgotājs ir jāizvēlas atbildīgi, citādi ļoti iespējams nopirkt «kaķi maisā». Vislabāk izvēlēties piegādātāju, kas izsniedz garantiju jūsu auto, piemēram, Longo.

Uz augšu