Roze norāda, ka esošajos apstākļos drošāk ir ceļot ar tūroperatoru: «Protams, no lidmašīnu kavēšanās neizvairās arī tūroperatori, taču tūroperatoram vienmēr ir pārstāvji ārvalstīs, kas ir gatavi vienmēr palīdzēt ceļotājiem, operatīvi risinot jebkuru sarežģītu situāciju. Piemēram, ja lidmašīnas kavēšanās dēļ ir jālūkojas pēc nakstmājām, mēs kopā ar saviem partneriem apņemamies nodrošināt ceļotāju izmitināšanu un ēdināšanu.”
"Mēs vienmēr cenšamies darīt visu iespējamo, lai rūpētos par saviem ceļotājiem. Tomēr dažus faktorus nav iespējams kontrolēt –
aviokompānijām vajadzīgs laiks, lai pieņemtu darbā un apmācītu jaunus darbiniekus, lidostām trūkst speciālistu. Turklāt arī gaisa telpai ir savas robežas – tās pārapdzīvotība ietekmē lidojumu kavēšanos.
Tātad mēs visi pagaidām esam šīs situācijas ķīlnieki”, piebilst Roze.
Kas ceļotājiem jāzina?
Cilvēki, kuri šovasar ceļo pa Eiropu un ārpus tās, var piedzīvot lidojumu kavēšanos vai atcelšanu. Lai gan, ceļojot ar tūrisma operatoriem, šādas situācijas ir retāk sastopamas, “Novatours” dalās ar padomiem, kā rīkoties šādās situācijās.
Ko darīt, ja lidojums kavējas?
Ja lidojat ar Eiropas aviokompāniju un jūsu lidojums tiek aizkavēts, jums ir tiesības uz palīdzību, kompensāciju, bezmaksas ēdināšanu (un dažos gadījumos izmitināšanu) un atgriešanās lidojumu atkarībā no kavēšanās ilguma un attāluma. Ja ierodaties galamērķī ar kavēšanos vairāk nekā 3 stundas, jums pienākas kompensācija (no 250 līdz 600 eiro), izņemot gadījumus, ja lidojums aizkavējies īpašu apstākļu dēļ, kas aviokompānijai jāpierāda, iesniedzot noteiktus dokumentus. Lai saņemtu kompensāciju, pasažierim jāsazinās ar aviokompānijām, kas veic lidojumu.