Kia Niro nepazīstam citādi kā elektrisku. Tas bija viens no pirmajiem Kia elektromobiļiem mūsu tirgū. Pienācis laiks modernizācijai un noskaidrot to, kā tā noritējusi, TV Auto ziņas devās uz Vāciju, kur līdzās jaunajam Niro bija iespēja iepazīt arī e-Niro.
Pirmais brauciens ar jauno Kia Niro
Kia Niro trīnīšu metienā ir ne vien 100% elektromobilis, bet arī pēc vaiga un izmēra līdzīgs pašuzlādes un lādējamais hibrīdauto. Kā tos atšķirt? Elektromobilim uzlādes ligzda ir priekšā.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Uz to, ka elektriskais modelis ir svarīgākais, norāda jauda. Elektriskā mašīna ir visjaudīgākā."
150 kW jeb 204 ZS. Nākamais rindā ir plug in hibrīds ar 183 ZS summāro jaudu.
Normunds Avotiņš: "Būtībā iznāk, ka šis ir t.s. karstā hečbeka analogs, taču nevienā hot hatch neatradīsiet ko tādu – priekšā ir "frunk"."
Par spīti ekstravagantajam dizainam, kam nav nekā kopīga ar gludeni noapaļoto priekšteci, jaunais Kia Niro nemaz nešokē. Normāla 2022. gada automašīna, kas no aizmugures atgādina te veco Ford Focus, te Volvo, te Hyundai – stāvo lukturu dēļ.
Normunds Avotiņš: "Ja elektromobilis nav domāts 2 sekundēm līdz 100 km/h, mēs no tā gaidām pāris lietas. Lai tas pēc iespējas tālāk tiktu ar vienu uzlādi, un te tie ir – 337 km. Mēs gribam, lai tas arī kaut ko iet, kad nospiež pedāli. Gribam, lai ir kluss un līgans, jo tas taču tika solīts. Ar normālām riepām un mīkstu stūri Kia e-Niro visu izpilda."
Riepu izmērs ir kā parastam krosoveram, savukārt disku zīmējums atsauc atmiņā baltu ornamentus. Salonā gan tādu nav.
Normunds Avotiņš: "Jaunais Kia eNiro līdzinās EV6 ar kaut ko no Kia Sportage."
Divi savienoti ekrāni, duālo funkciju klimata un audio bloks, apaļa transmisijas ripa, stūres leņķis mazliet kā furgonam un modernā "vegānā" sēdekļu apdare - jā tas viss jau redzēts Eiropas Gada auto!
Normunds Avotiņš: "Nu jā. Elektriskā mašīna ir laba, bet gribētos izbraukt ar vēl kaut ko. Vajadzētu nospiest pedāli kādā no hibrīdiem."
Testa braucienu vēlējāmies turpināt ar lētāko no visiem - Niro hibrīdu. Tāpat kā plug in, tas aprīkots ar lustīgu 1,6 l turbodzinēju. Elektromotors gan ir divreiz vājāks, tāpēc arī summārā jauda neraisa jūsmīgas trīsas - 141 ZS. Uz autobāņa gan milzu atšķirību nemana, jo visu trīs Niro maksimālā ātruma griesti izbūvēti turpat aiz 160 km atzīmes.
Normunds Avotiņš: "Atliek izlemt, kādas Niro jums der. Tas atkarīgs no tā, cik lielu bateriju jūs gribat. Ja pietiek ar 1 kWh, uz priekšu; ja vairāk elektrības, tad 11 kWh, ja iet uz maksimumu ,tad visas 65 kWh. Un ne grama benzīna."
Bremžu rekuperācijas sistēma kļuvusi tik efektīva, ka pastāv reāls risks sarūsināt bremžu diskus, jo tie netiek lietoti vai tiek lietot reti.
Normunds Avotiņš: "Tāpēc Kia izdomāta interesanta sistēma. Ja 5 sekundes tur Autohold pogu, tad ieslēdzas Brake disc cleaning."
Kia Niro prezentācijā jau atkal pavīdēja jautājums, kāpēc tik spītīgi turēt to krosovera ādā. Zemāks auto būtu vieglāks un ekonomiskāks. Atbilde meklējama aizmugurējos sēdekļos.
Normunds Avotiņš: "Tikai un vienīgi apsēžoties aizmugurē, var ieraudzīt, cik ekstravagantas formas atzveltnes ir priekšējiem sēdekļiem. Te ir arī lādētāji. Riteņu bāze ir 2,7 metri. Pietiekami daudz vietas 4 pieaugušajiem. Tas ir ieguvums no krosovera virsbūves."
Verdikts
Kia Niro ir savdabīgs auto. Kad 2016. iznāca pirmais, daudzi teica: "Ko viņi dara, kur to liks un vai tam ir nākotne?" Paši redzat, ka ir. Tas ir pilnībā vai daļēji elektrificēts auto. Ja ar to nepietiek, tad šī ir vispieejamākā Kia mašīna ar jauno salona arhitektūru.