Iesūti ziņu!

Grūtības piespiež "Netflix" transformēties un kļūt par tradicionālu mediju (4)

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

2022. gads “Netflix” ir bijis slikts gads. Aprīlī tika ziņots, ka pirmo reizi kopš 2011. gada kompānija ir zaudējusi abonentus, bet akciju vērtība šogad ir kritusies par vairāk nekā 60%. Tomēr tas nenozīmē, ka straumēšanas gigants tuvotos savam norietam. Tieši otrādi – “Netflix” piedzīvo transformācijas, kas tam ļaus kļūt par tradicionālu mediju, vēsta CNN.

Sākotnēji “Netflix” biržās tika ierindota starp lielajām tehnoloģiju kompānijām. Reiz Volstrīta novērtēja kompānijas vērtību 300 miljardu dolāru apmērā, kas bija līdzvērtīgi citiem tehnoloģiju uzņēmumiem, taču – “Netflix” biznesa modelis neļāva kompānijai sasniegt vēl augstākus rezultātus.

“Es uzskatu, ka “Netflix” bija ārkārtīgi pārvērtēta kompānija,” teica “Parrot Analytics” stratēģiskā direktore Jūlija Aleksandra. “Pretstatā citām lielo tehnoloģiju kompānijām, kam ir daudzveidīgi ienākumu gūšanas avoti, “Netflix” ar tādiem nevarēja lepoties.”

Jāņem vērā, ka “Netflix” pretēji tā ierindošanai starp lielo tehnoloģiju uzņēmumiem nekad īsti nav bijusi tehnoloģiju kompānija. “Netflix” vienmēr ir paļāvies uz abonentu skaita pieaugumu (kas ir normāli arī citiem tehnoloģiju uzņēmumiem), taču tas tika darīts ar filmām un seriāliem, ko cilvēki vēlas redzēt (un maksāt naudu par tiem).

Tomēr, salīdzinot ar “Disney”, “Comcast”, “Paramount” un citiem, “Netflix” savas darbības specifikas dēļ līdzinājās lielajām tehnoloģiju kompānijām. Brīdī, kad tradicionālie mediji sāka līdzināties “Netflix”, straumēšanas gigants nolēma spert soli tālāk – piedāvāt izvietot reklāmas savā platformā. Tāpat tiek apsvērta doma mainīt taktiku, kā publicēt saturu – jaunajiem seriāliem jaunās sērijas izdot pakāpeniski, piemēram, vairāku nedēļu ilgumā, nevis visas uzreiz.

Tāpat “Netflix” norādīja, ka no Jaunā gada tiks ieviestas zemākas abonentmaksas, kā arī tiks liegta dalīšanās ar parolēm.

“Domāju, ka “Netflix” daudzos veidos transformējas no tehnoloģiju uz mediju kompāniju. Ieviešot reklāmas, liedzot paroļu dāļāšanu, eksperimentējot ar sēriju izdošanas grafikiem, “Netflix” ar katru dienu līdzinās tradicionālam audiovizuālajam medijam,” norādīja “Magid” viceprezidents Endrjū Hērs.

Viņš piebilda, ka “Netflix” iepriekšējā biznesa stratēģija “kas bija neaizskarama, nu ir izmesta ārā pa logu”.

“Agrāk “Netflix” spieda Holivudu ārpus tās komforta zonas parādot, ka straumēšanai ir liela nozīme patērētāju dzīvojamajās telpās. Taču tagad izskatās, ka tiek meklētas un īstenotas tradicionālākas metodes, kas varētu ļaut “Netflix” izdzīvot,” pauda Hērs.

“Arī no uzņēmējdarbības viedokļa raugoties, uzņēmums ir iegājis nākamajā attīstības fāzē – tiek domāts ne tik daudz uz vienkāršu izaugsmi, bet gan koncentrējoties uz naudas plūsmu un citiem finanšu datiem. Citiem vārdiem sakot – atgriešanās pie tradicionāla biznesa,” teica Hērs.

Svarīgākais
Uz augšu