Analīze, kas tika veikta pēc kādreizējā par pārdošanu atbildīgā valdes locekļa Hansa Rīdela pasūtījuma, parādīja, ka ar 911 un tobrīd jauno Boxster modeli vien ražotājam spoža nākotne nespīd. "Bija redzams, ka sporta automašīnai tirgū ir savas robežas," atceras bijušā Porsche valdes priekšsēdētāja Vendelina Vīdekinga komunikācijas vadītājs Antons Hungers. "Pārdošanas nodaļa to skaidri pierādīja, izmantojot tirgus izpēti – ilgtermiņā Porsche atkal būtu nokļuvis lejupslīdē." Bija skaidrs, ka modeļu klāstā ir vajadzīgs papildinājums, lai to daudzveidotu.
Trešā Porsche projekta bīdītāji sākotnēji apsvēra piecas dažādas alternatīvas, no kurām kā perspektīvākās tika atsijātas luksusa minivens un ātrs premium segmenta SUV. Minivena idejai veto uzlika ASV, kas tajā laikā bija lielākais Porsche tirgus, un šādam auto tur nebija perspektīvu. "Tajā laikā Amerikā miniveni bija īpaši populāri daudzbērnu ģimenēs ar zemiem ienākumiem," stāsta Hungers. "Bet lielajiem apvidus auto klājās labi visos ienākumu līmeņos pat toreiz." Porsche meklēja partneri, lai izstrādātu pilnīgi jaunu šāda veida modeli, un sākotnēji to atrada netālu pavisam netālu Štutgartē. Proti, Mercedes-Benz bija paredzēts laist klajā M klasi 1997. gadā, un tas nebaidījās Porsche pievienoties, nosakot savus akcentus. Citiem vārdiem, tajā posmā tika pieļauta iespēja radīt Porsche SUV ar daudzām M klases tehnoloģijām, taču Porsche dizainu, dzinējiem un šasijas komponentēm.