Nissan Ariya TV Auto ziņās redzēts tik bieži, ka šķiet - neko jaunu par šo elektrisko coupe krosoveru vairs pastāstīt nevaram. Divas dažādas baterijas un jauda līdz pat teju 400 zirgspēkiem. Tomēr Auto ziņu speciālajam korespondentam Oskaram Krampānam pirms iepazīšanās ar Nissan e power tehnoloģiju arī "Ārija" šķita tuvākas izpētes vērta.
Motors ražo elektrību, bet kas griež riteņus? Pirmā iepazīšanās ar Nissan e Power sistēmu (1)
Oskars Krampāns, TV Auto ziņu eksperts: "Kas iespaidīgi, ka e Force griezes moments ir 600 Nm. Tas apmēram atbilst 7. sērijas BMW 4,4 litru motoram."
Daudzus joprojām mulsina Ariya gaidāmā cena, kas jūtami pārsniedz Nissan Leaf vērtību. Taču Ariya nemaz nav Leaf pēctecis.
Oskars Krampāns: "Viena no galvenajām lietām ir interjera kvalitāte. Visas šuves taisnas, podziņas ar soft touch. Un ko vērta ir šī klimata kontrole, kas it kā iestrādāta koka panelī, un pogas tajā vispār nav izvirzītas!"
Izrādās, ka bez "ātri braukt un smuki izskatīties" Ariya prot vēl daudz ko citu, piemēram, neparasti ātri autonomi noparkoties. Tik lielam elektromobilim tā ir svarīga prasme pilsētas šaurībā. Bet ko šeit Stokholmā dara Nissan Qashqai, kas nemaz vairs nav pirmā svaiguma modelis? Kompaktais krosovers ir Nissan e power teholoģijas nesējs!
Oskars Krampāns: "Tehnoloģija atšķiras ar to, ka šim automobilim ir gan degvielas dzinējs, gan elektromotors. Bet tie nestrādā kopā. Benzīna dzinējs paredzēts tikai tāpēc, lai ražotu enerģiju elektromotoram."
Faktiski tas ir tikai sniedzamības pagarinātājs, jo visu melno darbu veic 140 kW elektromotors.
Oskars Krampāns: "Šis auto aprīkots ar 1,5 l dzinēju, kas ražo elektrību tikai akumulatoram. Uz 100 km patēriņš ir 5-6 litri."
CO2 izmeši ir kā parastam pašuzlādes hibrīdam - 119 g/km.
E-power savienojuma shēma ļauj darbināt 156 ZS benzīna dzinēju optimālos režīmos, uzkrāt elektroenerģiju baterijās un kontrolēt plūsmu ar invertora palīdzību. Šķiet pazīstami? Nuja - pēc šāda principa bija būvēts arī Andra Dambja elektriskais "Oscar"! Sacīkšu mašīnas vadīšanai gan vajadzēja visus pedāļus, bet Qashqai e - power lietošanai pietiek ar vienu!
Oskars Krampāns: "Nissan to dēvē par e pedal. Īpatnība ir tā, ka ar šo pedāli automašīna gan paātrinās, gan palēnina ātrumu."
E pedal jeb viena pedāļa vadība aizgūta no Nissan Leaf, kur tā debitēja vispirms. Tikai Qashqai E Power solās būt daudz lētāks par Leaf - no 35 790 eiro.