Ražotāji nopūlas, lai sēžamos varētu pielāgot pēc iespējas dažādiem braucējiem, taču tas nav viegli, jo pie stūres labi jājūtas gan sīkai dāmai, gan raženam kungam, gan slaikam stūrētājam, gan apaļīgam.
Vēl viens veids, kā ražotāji uzlabo sēdekļus, – to izstrādei veido jauktas dizaineru komandas. Tādā veidā jau agrīnā izstrādes fāzē sēžamos izmēģina cilvēki ar dažādiem auguma tipiem un dzimumiem. Jauktās komandas palīdz izdarīt svarīgus atklājumus. Piemēram, Mazda speciālisti ir izpētījuši, ka sievietes nav tik pārliecinātas par savām braukšanas prasmēm, tāpēc atzveltni noregulē teju perpendikulāri. Piebīdot sēdekli tuvu stūrei, dažos gadījumos tas rada sajūtu, ka salonā trūkst vietas, lai gan patiesībā tā nav.
Pasaki, kur tu brauksi, es pateikšu, kādu sēdekli tev vajag
Dizaineri vienmēr cenšas atrast ideālu izskata un funkcionalitātes apvienojumu. “Auto sēdeklis ir ļoti interesants skulpturāls objekts: tas var būt pievilcīgs acīm, sniegt visas vēlamās funkcijas, būt drošs un ērts. Tieši estētiskā veidola un tehnoloģisko iespēju kombinēšana ir viens no radošā procesa intriģējošākajiem aspektiem,” apgalvo profesors.
Visi ražotāji tagad piedāvā vairākus salona apdares līmeņus. Lai gan dārgāks aprīkojums parasti garantē lielāku komfortu, pirms lēmuma par to, kuri sēdekļi būs vispiemērotākie jaunajam auto, rūpīgi jāpārdomā, kur mašīna tiks izmantota visvairāk.
“Ikdienas braukšanai pilsētā derēs arī vienkārši sēdekļi, bet, ja daudz jābrauc pa lauku ceļiem un jāveic lieli attālumi, labāk izvēlēties ērtus, labi pielāgojamus sēžamos. Katrā ziņā sēdēšanas komfortam vajadzētu būt vienam no svarīgākajiem kritērijiem, izvēloties jaunu auto. Potenciālajam pircējam vajadzētu iekāpt salonā un pasēdēt tur kādu brīdi ilgāk – vismaz desmit minūtes, kā arī pievērst šim aspektam uzmanību, veicot izmēģinājuma braucienu,” iesaka produktu dizaina eksperts.