Tāpēc pārāk bieži sievietes un cilvēki no minoritārajām grupām faktiski izstājas no komunikācijas un pielāgojas tam, ko nosaka citi darbinieki.
Sapulces ir ļoti svarīgas tajā, vai visi kolēģi ir ieinteresēti tajās piedalīties. “AKO European Fund” investīciju nodaļas vadītājs Gorms Tomasens norāda: “Ikreiz, kad iesaistu kolēģus sapulcē, nevēlos, lai viņi zaudē savu laiku. Pastāvu uz to, lai sapulces ir dinamiskas un lai visiem dalībniekiem ir iespēja izteikties. Tā ir iekļaujošas politikas galvenā sastāvdaļa – uzklausīt ikvienu balsi.”
Tāpat ļoti svarīgs ir arī augstāko vadītāju piemērs. Tirdzniecības uzņēmuma “Citi” vadītājs Markuss Sata norāda, ka iepriekš bija devies sešus mēnešus ilgā bērnu kopšanas atvaļinājumā. Viņa piemēram sekoja daudzi vīrieši un sievietes, kas faktiski meta izaicinājumu industrijas normām.
“Tas sekoja kā atvieglojums daudzām jaunajām māmiņām mūsu uzņēmumā, kas baidījās par to, kā došanās dekrētā ietekmēs viņu karjeru. Pēc manas došanās bērnu kopšanas atvaļinājumā redzu, ka komanda ir daudz atvērtāka, jo zina, ka es atbalstīšu savus darbiniekus brīdī, kad viņu ārpusdarba dzīvē notiks kas nozīmīgs. Tas ir ļāvis ievērojami palielināt lojalitāti uzņēmumam, kā arī motivāciju strādāt,” pauž Sata.
Pašlaik gan ir maz pētījumu, vai ar dažādiem iekļaušanas pasākumiem ir pietiekami, lai uzlabotu sava uzņēmuma darbību. Ir skaidrs, ka arvien vairāk finanšu uzņēmumi aktīvi meklē iespējas, kā veicināt dažādību savā kompānijā, kas rada jaunas idejas. Šīs iniciatīvas pašlaik nav izvērtētas pēc statistikas – cik ļoti tās var palīdzēt uzņēmumiem. Tieši tāpēc vitāli svarīgi ir izvērtēt visus iespējamos ieguvumus un riskus no dažādības ieviešanas.
“Datu analīze ir atslēga un pēdējais puzles gabaliņš dažādības ieviešanā. Tas konkrētajam uzņēmumam var ļaut pilnvērtīgi nodrošināt to, ka ikviens darbinieks kompānijā ir vienlīdz svarīgs,” noslēdz Lordana.