Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Uz visiem laikiem pirmais: pirmie iespaidi par Toyota elektromobili ar sarežģītu nosaukumu (1)

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Toyota ir hibrīdauto pionieris, turpretim sava elektromobiļa japāņiem nebija. Tāpēc pirmais 100% bateriju auto no hibrīdu senseja ir notikums, kas jāredz klātienē.

Aldis Zelmenis, TV Auto ziņas: "Šodien esam Kopenhāgenā, lai izbrauktu un pastāstītu, kā brauc jaunais Toyota BZ4x."

Neparocīgo nosaukumu veido saīsinājumu virkne. Bz ir beyond zero, tā uzsverot nulles izmešus, savukārt 4x šifrēti vēsta, ka Toyota pirmais taustāmais elektroauto ir RAV4 izmēra krosovers.

Aldis Zelmenis: "Svarīgi atzīmēt, ka tas nav radīts uz iekšdedzes auto bāzes. Tā pamatā ir pilnīgi jauna modulārā elektromobiļu platforma, kas nozīmē, ka nākotnē uz tās būs arī citi elektromobiļi no Toyota."

Ar 4,69 metriem elektromobilis ir nedaudz garāks par RAV4, toties riteņu bāze tam ir kā lendkruīzeram - 2,85 metri. Vietas taupīšanas nolūkā elektromotors ir priekšā, nevis aizmugurē.

Aldis Zelmenis: "Kā saka paši Toyota pārstāvji, tas darīts tāpēc, lai saglabātu vienādu bagāžnieka ietilpību, kas būtu tāda pati kā pilnpiedziņas versijai. Otrkārt, Toyota klienti ir pieraduši - ja nav pilnpiedziņa, tad ir priekšpiedziņa."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Bet pilnpiedziņa ir, ja vien ir nauda un vēlēšanās. Interesanti, ka AWD modelis nemaz nav daudz jaudīgāks, lai papildu pārgājamība un dinamika nesagandētu sniedzamību.

Aldis Zelmenis: "Lai būtu balanss, uz priekšējo asi ir 80 kW motors un tikpat uz aizmugurējo. Ja salīdzina pilnpiedziņas un priekšpiedziņas, tad jaudas atšķirība nav tik liela - 150 vai 160 kW.

Tātad bZ4x jauda ir mēreni 204 līdz 218 zirgspēki. Paātrinājums ir zem 7 sekundēm, maksimālais ātrums ierobežots līdz 160 km/h. Vāciešiem tas var nepatikt, toties pilnpiedziņas versijas iespējas paplašinās X mode funkcija, kas aizgūta no elektromobiļa projekta partnera Subaru. Spriežot pēc prezentācijā demonstrētā video, elektromobilis spēj kārpīties pat ar diviem izkārtiem riteņiem, it kā tam būtu pa īstam bloķējami diferenciāļi. Atkarībā no komplektācijas salonā centrālo vietu ieņem 8 vai 12,3 collu displejs. Lai atvēlētu vairāk vietas kājām, priekšā nav cimdu kastītes.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Aldis Zelmenis: "Pa vidu viduskonsolē ir 21 litra ietilpība. Zem tās ir brīva vieta visādiem sīkumiem. Var uzlādēt telefonu, un ir arī vajadzīgie kapholderi."

72 kilovatstundu baterijai jānodrošina 470 - 516 km sniedzamība. No ātrā lādētāja BZ4x var ņemt līdz pat 150 kW, savukārt iebūvētais maiņstrāvas lādētājs arī nav švaks - vienfāzes variantā 6,6 kW, bet trīsfāzu - visi 11.

Aldis Zelmenis: "Šis auto ir krosovers, kas mums patīk un patiks arī nākotnē. Tādēļ Toyota sāk ar krosoveru. Galvenā informācija - kad to varēs nopirkt?"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Rietumeiropā Toyota BZ4x jau var nopirkt. Gan Dānijā, gan Norvēģijā tas jau ir pieejams. Mums tikai septembrī būs iespēja pasūtīt un tiks nosaukta cena. Savukārt pats auto Latvijā nonāks tikai nākamā gada februārī.

Tātad Subaru Solterra atnāks ātrāk, taču tikai pilnpiedziņas, tātad dārgajā izpildījumā.

Aldis Zelmenis: "Šis ir gadījums, kad auto brauc ievērojami labāk nekā izskatās. Pieļauju, ka būs cilvēki, kam patiks BZ4x izskats. Bet tas, kā tas brauc, kā uzvedas uz ceļa pilsētā un ārpus... tas ir ļoti labi aprīkots. Te ir viss, ko cilvēks var vēlēties no moderna krosovera, kas brauc tikai ar elektrību."

Toyota sola, ka BZ4x baterija saglabās vismaz 70% sākotnējās ietilpības pat pēc 10 gadiem, miljona kilometru vai 2200 uzlādēm. Tas ir nopietns pieteikums pat no hibrīdauto lietpratējiem.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
Uz augšu