Ieva Treija ir vairumtirdzniecības uzņēmuma “Gemoss” radītāja, vadītāja, īpašniece un valdes locekle. Viņai patīk organizēt svētkus, uzņemt viesus un iet - gar jūru, pa meža takām un ne tikai. “Iešana man vairo prieka hormonu. Šovasar nogāju Santjago ceļu."
Pieredze kā uzņēmuma vadītājai: 29 gadi
Uzņēmuma klientu skaits: 8000
Darbinieku skaits: 235
Uzņēmuma 2022. gada apgrozījums: 32 milj. eiro
Moto: dari, cik vien labi vari!
Kas jūs iedvesmoja radīt savu uzņēmumu?
Uzņēmumu "Gemoss" kopā ar vīru dibinājām 1993. gadā, lai nodarbotos ar Latvijā līdz šim nepazīstamu produktu importu. Bija daudz liktenīgu sagadīšanos, kuras pavēra mums iespēju un nepieciešamību veidot savu biznesu. Deviņdesmito gadu sākumā, kad bērni vēl bija mazi, es palīdzēju kādam vācietim, kurš vēlējās šeit būt “pirmā bezdelīga", veidot dažādus kontaktus, lai eksportētu Latvijas preces uz Vāciju. Bija ārkārtīgi daudz ideju, daudzas iestrādnes, lielāki un mazāki mēģinājumi, bet pilnīgi nekas nesniedza cerēto rezultātu - kaut arī bijām nodibinājuši kopuzņēmumu, darījumi nenotika.
Bijām ārkārtīgi noguruši no tā, ka plāni un virzieni mainījās katru dienu, un noreaģējām uz pilnīgi pretēju biznesa modeli, nolemjot veidot kontaktus, lai importētu preces no Vācijas.
Pēc profesijas esmu pārtikas tehnoloģe. Sagadījās tā, ka ar vācu kungu nonācām šokolādes fabrikā “Laima”, piedāvājot kakao pupiņas no Ziloņkaula Krasta. Izmantojot izdevību, pajautāju, kādas izejvielas “Laimu” vēl varētu interesēt, uz ko saņēmu pavisam konkrētu atbildi - kokosriekstu skaidiņas. Kad pēc kāda laika devāmies uz Vāciju, lai Hamburgas ostā paņemtu kakao pupiņu paraugus, pajautāju pupiņu tirgoņiem, vai viņi gadījumā nepazīst kādu, kurš nodarbojas ar kokosriekstu skaidiņu importu. Tūlīt tikām pie kontaktiem, aizbraucām uz ofisu un iepazināmies ar ļoti ieinteresētiem ģimenes uzņēmuma pārstāvjiem, kuri pēc tam vēl ilgu laiku bija mūsu nozīmīgākie sadarbības partneri. Ilgus gadus strādājām ar pēcapmaksu, attīstot plašu riekstu, žāvētu augļu un sēklu sortimentu. Bijām ļoti uzticami klienti un tai pašā laikā no vācu sadarbības partneriem burtiski uzsūcām zināšanas par uzņēmējdarbību un produktiem.