Egija Martinsone, pārtikas ražošanas uzņēmuma “Lat Eko Food” vadītāja, īpašniece un valdes locekle. Darbu viņa uzskata par savu hobiju, bet ārpus tā Egijai ir arī citas aizraušanās - koris, teniss, aktīvā atpūta un izglītojoša literatūra.
Pieredze kā uzņēmuma vadītājai: 12 gadi
Uzņēmuma klientu skaits: Latvijas tirgus + 30 eksporta valstis
Darbinieku skaits: 70
Uzņēmuma 2022. gada apgrozījums: 8,2 milj. eiro
Moto: ja gribi kaut ko izdarīt, meklē iespējas, nevis aizbildinājumus.
Kas jūs iedvesmoja radīt savu uzņēmumu?
Nodarboties ar uzņēmējdarbību man bija mērķis jau kopš bērnības, tādēļ arī studēju uzņēmējdarbību biznesa augstskolā “Turība”. Savukārt radīt konkrēto produktu iedvesmoja mana dēla Rūdolfa nākšana pasaulē, kad saskāros ar bērnu pārtiku, tās sortimentu veikalu plauktos, ne vienmēr apmierinošo kvalitāti un saskatīju brīvu nišu Latvijas tirgū. Tā arī izveidojās bērnu pārtikas zīmols “Rūdolfs”. Pirmie soļi uzņēmējdarbībā tika sperti caur Jelgavas Biznesa inkubatoru, un tā solīti pa solītim līdz investoriem un savai ražotnei Ādažos.
Kāda ir jūsu panākumu atslēga?
Latvijā līdz šim nav tikusi ražota bērnu pārtika - esam vienīgie Latvijā, kas ražo 100% bioloģisku bērnu pārtiku. Pasaules tirgū gan neesam īpaši unikāls uzņēmums, jo konkurence ir milzīga, bet, no otras puses, pasaule ir liela un vietas pietiek visiem, ja vien esi mērķtiecīgs un čakli strādā, proti - eksportā jāprot piedāvāt ļoti kvalitatīvu, klienta prasībām un starptautiskiem standartiem atbilstošu produktu. Protams, inovācijas dod lielu priekšroku un ļauj ātrāk virzīties uz priekšu.