Lai gan dažu premium klases zīmolu, piemēram, Jaguar, Land Rover un Lexus automobiļiem ir tendence zaudēt savu vērtību lēnāk, tas ne vienmēr tā arī notiek.
Daudzu premium klases ražotāju automašīnas zaudē savu vērtību straujāk nekā to lētākās līdzinieces
Kā redzams diagrammā, starp tiem ražotājiem, kuru automašīnas gadu gaitā zaudē lielāko vērtības daļu, ierindojas Chrysler, Audi un Seat. Piemēram, jaunas Chrysler automašīnas maksimālais vērtības samazinājums galu galā nokritīs līdz -96,8% (vidēji 25 gados), padarot to par zīmolu, kas tirgū zaudē lielāko daļu savas vērtības. Patiesībā aptuveni puse no auto ražotājiem, kas ierindojas šī automobiļu vērtības samazinājuma grafika negatīvajā galā, ir premium klases ražotāji. Lai gan patērētāji labprāt izvēlas Infiniti, BMW un Volvo ražotos automobiļus, to vērtība laika gaitā ievērojami samazinās.
Salīdzinājumam, Toyota automašīnas savu zemāko vērtību sasniedz pēc 19 gadiem, bet BMW automašīnas to sasniedz pēc 21 gada. Taču Toyota transportlīdzekļi zaudē aptuveni 88,7% no savas vērtības, bet BMW – 93,8%. Kādi faktori ir par iemeslu šādām atšķirībām?
“BMW un citas luksusa klases automašīnas parasti tiek aprīkotas ar tādām funkcijām un tehnoloģiskiem uzlabojumiem, kurus lietotu automašīnu pircēji nenovērtē. Ja varat atļauties jaunu BMW, Mercedes-Benz vai Land Rover automobili, jūs, iespējams, vēlaties iegādāties maksimālo greznību un inovācijas. Bet tie, kas meklē lietotu automašīnu, par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt. Tāpēc daudziem pircējiem lietota Toyota automašīna šķiet pievilcīgāka par BMW,” atklāj M. Buzelis.