Vai tiešām fotoradari nefiksē Rīgas sabiedrisko transportu? (45)

Raksta foto
Foto: Kadrs no "Bez Tabu"

Jānim, kurš ikdienā pārvietojas ar "Subaru" sporta tipa automašīnu, ir radies jautājums par fotoradaru darbību pēc apdzīšanas manevra veikšanas Rīgā, Biķernieku ielā, ziņo TV3 raidījums "Bez tabu".

Biķernieku ielā, kur vienā no posmiem atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 70 kilometri stundā, ceļš ir gana plats, taisns un labi pārredzams. Pretējās joslas atdala pārtrauktā, baltā līnija, kas nozīmē to, ka šķērsot to drīkst, un arī apdzīšana te ir atļauta. Tiesa gan, tieši šeit izvietotais pārvietojamais fotoradars fiksē Jāņa pārkāpumu.

"Pa ceļam trāpījās lēni braucošs trolejbuss. Ātrums tam bija ap 50 kilometriem stundā. Bija iespēja apdzīt. Kad biju blakus trolejbusam, tikko tas manevrs notika, dabūju laimes vēstuli ar savas mašīnas fotogrāfiju," raidījumam atminas Jānis.

Trolejbusa apdzīšanas laikā automašīna sasniedza 90 kilometru stundā lielu ātrumu. Ņemot vērā fotoradara kļūdu, pārkāpuma brīdī fiksētais ātrums samazināts par trim kilometriem stundā, taču tik un tā gana virs konkrētajā vietā atļautā ātruma. Akseleratora pedāļa nospiešana un veiktais manevrs Jānim izmaksā 40 eiro.

Autovadītājs nenoliedz pārkāpuma faktu, taču viena nianse vēl joprojām neliek mieru – vai fotoradari vispār fiksē trolejbusus, ja reiz tiem nav valsts numura zīmes.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atklāj, ka fotoradaru gadījumā ir izņēmumi. Piemēram, operatīvie transportlīdzekļi izsaukuma brīžos, kad ir iedegtas bākugunis. Trolejbusa īpašnieku – "Rīgas satiksmi" – nevarot sodīt, jo šī transportlīdzekļu kategorija nav reģistrā.

"Rīgas satiksme" raidījumam piebilst, ka trolejbuss nemaz nevarot pārsniegt 70 kilometru stundā slieksni.

Plašāk "Bez tabu" sižetā:

Uz augšu