Pandēmijas laikā cilvēki visā pasaulē pievērsās aktīvākam dzīvesveidam, kas ļāva gan velosipēdu, gan velotrenažieru biznesam baudīt lielu popularitāti un uzrāvienu. Tomēr tagad tā ir pagātne, jo pieprasījums pēc divriteņiem ir ievērojami krities, vēsta CNN.
Piedāvājums liels, taču preci nav, kur likt: velo nozare pēc pandēmijas cieš lielus zaudējumus (4)
2020. gada otrajā pusē pieprasījums pēc divriteņiem un velotrenažieriem bija pieaudzis tik ļoti, ka tirgotavas izmisīgi meklēja iespējas, kā nodrošināt pienācīgu piedāvājumu. Velotrenažieru ražotājs “Peloton” iztērēja vairākus simtus miljonu dolāru, lai palielinātu ražošanas un piegādes jaudas, jo patērētājiem piegādi nācās gaidīt vairākas nedēļas no trenažiera pasūtīšanas brīža.
Tam arī ir labs iemesls – braukt ar velosipēdu nozīmē būt veselīgākam – laikā, kad nokļūt no punkta A uz punktu B, veikt treniņu, kā arī droši socializēties un izvairīties no burzmas sabiedriskajā transportā. Arī velotrenažieriem ir savi plusi – ja iespējas ar braukt ar velosipēdu ir ierobežotas, tad ir iespējams veltīt laiku treniņiem, atrodoties kaut vai savas istabas stūrī.
Tomēr, neraugoties uz šiem labumiem, 2022. gada vasaras otrajā pusē pieprasījums pēc velosipēdiem un velotrenažieriem ir ievērojami krities. Iepriekš minētais trenažieru ražotājs “Peloton” paziņojis, ka kompānija zemā pieprasījuma dēļ ir spiesta atlaista vairākus simtus darbinieku, kā arī celt cenas jau saražotajai produkcijai.
Tas skaidrojams ar faktu, ka cilvēkiem ir iespējams atgriezties trenažieru zālēs, kā rezultātā mājās trenažieri vairs nav tik nepieciešami. Tieši tādēļ “Peloton” ir zaudējusi vairāk nekā 90% no savas akciju vērtības augstākā punkta 2020. gada beigās.
Kas attiecas uz velosipēdu tirgotājiem – lielai daļai problēma ir tā, ka piedāvājums ir milzīgs, taču – nav pietiekama pieprasījuma. Atsaucoties uz “Wall Street Journal”, 2022. gada pirmajā pusgadā Ziemeļamerikas lielākie velosipēdu tirgotāji zaudēja 7% ieņēmumu (salīdzinot ar 46% ieņēmumu pieaugumu 2020. gadā un 4% pieaugumu pērn).
Velo nozares uzņēmumi norāda, ka problēma ir tajā, ka velosipēdi ir “līdzīgi kā automašīnas – vienreiz nopērc, brauc vairākus gadus”, un turklāt – atceļot ierobežojumus, cilvēki dzīvo tā, kā iepriekš – vairāk izmanto sabiedrisko transportu, kā arī apmeklē sporta zāli.
Kas attiecas uz sporta zālēm – tās tik tiešām novēro izaugsmi. Inflācijas periodā it īpaši populāras ir kļuvušas “budžeta klases” treniņu vietas, kas savukārt piedāvā dažādas vilinošas atlaides sportotgribētājiem.