“Tas izklausīsies briesmīgi, bet mums ik pa laikam nākas veikt tādus kā garīgās apkopes braucienus tikai tāpēc, lai savāktu vairāk punktu. Ja, piemēram, pacients guļ, es varu vienkārši parunāt ar medmāsu un pajautāt, vai ir kādas problēmas, un arī tāda veida vizīte skaitās apmeklējums, par ko es varu saņemt savus punktus,” stāsta kapelāns.
Mēģinājumi iegūt pašu labāko no darbiniekiem nav nekas jauns. Dažāda veida atskaites formas arī ir ārkārtīgi nepieciešamas, lai uzņēmums varētu veiksmīgi darboties. Tomēr visam ir savas robežas – kā norāda žurnālistes, kas veikušas pētījumu, darbinieka izsekošana katru minūti ir visai agresīva darba uzraudzības forma, kas pat vēsturiski nav bijusi pieņemama.
“Tā ir ļoti intīma kontroles forma, tāpēc arī bija nepieciešami vairāki mēneši, lai pētījums taptu. Ir strādājošie, kurus neuztrauc šāda kontrole un kuriem nav nekādu problēmu ar to.
Tomēr ir darbinieki, kurus tik skrupuloza uzraudzība neapmierina, jo pastāv bailes par to, kas notiks tad, ja būs 10 minūtes jāatiet no datora, piemēram, atpūtināt acis vai arī paskatīties, ko mājās izdarījis bērns,” skaidroja Kantora.
Dažos gadījumos uzraudzības sistēmas var negatīvi atspēlēties, un turklāt – uzraudzības sistēmās var būt daudzas neprecizitātes. Tomēr kopējās iezīmes ir skaidras – uzraudzības mehānismu ieviešana nosvērs svaru kausus par labu darba devējiem, dodot mazākas manevru iespējas strādājošajiem, kuriem būs jāseko līdzi uzņēmumā noteiktajai praksei.
Agri vai vēlu tas strādājošajiem liks atgriezties pie jautājuma par arodbiedrībām, kam jāaizstāv strādājošo intereses. Vai tas liks atdzimt arodbiedrībām? To rādīs laiks. Bet ir skaidrs, ka uzņēmumi produktivitātes celšanai ir un būs gatavi stingrāk pievērst uzmanību tam, ar ko darba laikā nodarbojas strādājošie.