Ik pa laikam NMPD atgādina, ka informāciju par pacientu darbinieki drīkst sniegt tikai pacienta noteiktai kontaktpersonai, kas norādīta E-veselībā - www.eveseliba.gov.lv. Kādēļ tā?
Kā iepriekš savā mājaslapā skaidroja NMPD, tas ir drošības solis, lai izvairītos no situācijām, kad kāds mēģina iegūt šādu informāciju par pacientu negodīgos nolūkos. NMPD uzsver, ka informācija par pacienta veselību ir ļoti sensitīva, turklāt mediķi pa tālruni nevar pārliecināties, kas ir zvanītājs.
NMPD arī šī gada sākumā savā tvitera kontā uzsvēra, ka kontaktpersonu pievienošana portālā E-veselība neaizņem daudz laika - vien aptuveni piecas minūtes.
NMPD arī atgādina: lai noskaidrotu, kurā slimnīcā atrodas tuvinieks, ir izveidots īpašs informatīvais tālrunis 67337750, kas darbojas visu diennakti.
Jāņem vērā, ka NMPD informāciju par cietušo drīkstēs sniegt tikai tad, ja portālā E-veselība pacients iepriekš būs norādījis, ka esat viņa kontaktpersona.
Sarunas laikā NMPD informatīvā tālruņa konsultants zvanītājam lūgs nosaukt pacienta vārdu, uzvārdu un personas kodu, lai pārliecinātos, vai esat tiesīgs šo informāciju saņemt. Ja sniegtās ziņas sakritīs ar pacienta www.eveseliba.gov.lv norādīto kontaktpersonu, informācija par cietušo tiks sniegta.