Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Jaunas garšas un produkti jeb kā alus nozare pārcietusi pandēmiju

"Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis
"Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis Foto: Sintija Zandersone/LETA

Alus Latvijā vienmēr ir bijis iecienīts dzēriens, un arvien lielāku lomu Latvijā spēlē mazās alusdarītavas. Iepriekš kovida pandēmija bija tā, kas nozarei radīja lielus izaicinājumus, taču tagad problēmas rada inflācija. Kā ar to sadzīvot, skaidroja “Valmiermuižas alus” saimnieks Aigars Ruņģis.

- Kādas ir nozīmīgākās tendences, kas novērotas pandēmijas laikā?

- Alus nozarē interesantākā tēma ir bezalkoholiskais alus. Tieši pandēmijas laikā bezalkoholiskā alus patēriņš būtiski pieauga. Arī mēs šogad būsim par 50% vairāk pārdevuši tieši bezalkoholisko alu. Iepriekš bezalkoholiskais alus sastādīja vienu procentu no visa pārdotā alus apjoma Latvijā, taču tagad šis apjoms būs sasniedzis 2%. Katrs restorāns un bārs par obligātu uzskata noteikumu ieviest sortimentā bezalkoholisko alu. Līdz ar to “Kokmuižas” bezalkoholiskais alus ir ieviests jau 270 bāros un restorānos. Arī lielveikalos ir atsevišķas sadaļas, kur ir plaša izvēle.

Arī mazās alus darītavas ir iesaistījušās bezalkoholiskā alus brūvēšanā. Tas tiek izbrūvēts tā, ka tā garša neatpaliek no “īstā alus”.

Vēl viena interesanta pārmaiņa no biznesa viedokļa, kas radās pandēmijas laikā, ir kvass. Daži uzskata, ka tas ir vecmodīgi un tur neko jaunu izgudrot nevar. Arī “Valmiermuiža” laida klajā savu kvasu, kas pieejams restorānos. Tas ir autentisks amata kvass ar rudzu garšu. Pieprasījums pēc tāda ir, un ir iespējams radīt augstu pievienoto vērtību arī šajā segmentā.

Pircējiem interese ir par kvasu, un viņiem patīk tas, ka autentiskā kvasā ir mazāk cukura satura. Tāpēc “Valmiermuiža” noteikti turpinās strādāt pie kvasa segmenta attīstīšanas.

Svarīgākais
Uz augšu