Vaicāta, kāds ir vēlētāju noskaņojums, pētniece pauž, ka manāma vēlētāju neapmierinātība, jo iepriekšējo vēlēšanu rezultātā Saeimā tika ievēlētas divas trešdaļas jaunu deputātu, un “arī tā saucamās huligāniskās partijas, kas tika ievēlētas, nekādas atbildes vēlētājiem nedeva, tieši pretēji - tās sašķēlās un izjuka”. Runājot par gaidāmo vēlētāju aktivitāti, Strode pauž, ka to ietekmē vairāki faktori, piemēram, vēlēšanu iecirkņa tuvums, bet visu izšķirs vēlētāja motivācija, un nereti lēmums par to, vai balsot, tiek pieņemts vien īsi pirms vēlēšanām. “Politika ir tā tēma, par ko cilvēkiem parasti riebjas runāt. Esam gatavi paust viedokli par jebko - kafiju, biezpienu vai avīzēm -, bet, ja tiek vaicāts par politiku, tad atbilde visbiežāk ir: “Es nezinu, lieciet mani mierā!”” saka Strode.
Tāpat pētniece norāda, ka nav vērojams “pārguruma risks” no politisko partiju kampaņām un reklāmām - īstenībā vērojama pat kampaņu nepietiekamība. Skaidrojot iemeslus, kāpēc politiķi salīdzinoši maz sevi piesaka publiski, Strode min, ka tas varētu būt skaidrojams ar aģitācijas ierobežošanu, kā arī apstākli, ka reitingi ir “laika jūtīgi”, citiem vārdiem sakot, pārāk agra reklamēšanās nodrošina vien īslaicīgu popularitātes pieaugumu, bet nedod efektu ilgtermiņā.
Partiju programmas un ideoloģijas (13.55-23.51)
Vaicāta, vai partiju programmām ir nozīme ilgtermiņā, Strode skaidro, ka tas ir labs atskaites punkts par padarīto pēdējo četru gadu laikā, un pašreizējās partiju programmas būs vērtīgi apskatīt pirms 15. Saeimas vēlēšanām.