Kad viņiem piebrauc tuvu klāt cita mašīna vai mēģina viņus apdzīt, viņi jūtas spiesti rīkoties tieši tāpat un iesaistās zināmās ielu sacensībās, jo neviens nevēlas būt atpalicējs. Protams, ir arī cilvēki, kuri pēc rakstura vienmēr visu kavē, ir ļoti lēnīgi, visu dara pēdējā brīdī. Parasti viņi ir tie, kuri haotiski pārsniedz ātrumu. Bez ļauna nodoma, bet vienkārši savas personības dēļ."
Mūsdienu sabiedrībā ātrumam tiek piedēvēta liela pozitīva vērtība. Automašīnu reklāmas akcentē tieši ātru braukšanu. Spēkrata spēja uzņemt lielu ātrumu dažu sekunžu laikā tiek pozicionēta kā viena no galvenajām automobiļa kvalitātes pazīmēm. Pie tam popkultūra, mūzikas un filmu industrija propagandē ātrumu un jaudīgas mašīnas kā dzīvesstilu.
Jau no bērnības mūsu sabiedrība saņem impulsus, ka braukšanas ātruma pārsniegšana ir norma un pat stilīga norma. Tāpēc ir vērojama diezgan augsta tolerance pret ātruma pārkāpējiem, kaut realitātei jābūt tieši pretējai.
"Ātruma pārsniegšana par 5 - 10 km/h mūsu sabiedrībā ir kļuvusi par normu tiktāl, ka, nebraucot tā, ir gandrīz neiespējami organiski iekļauties satiksmes plūsmā. Protams, ir "recidīvisti", kuri pārkāpj ātrumu stipri un regulāri, bet lielākā daļa "grēko" ar šķietami nelieliem ātruma pārkāpumiem. Taču jāatceras, ka pat 5km/h virs atļautā braukšanas ātruma var ievērojami pasliktināt iznākumu avārijas gadījumā. Jāsaprot, ka steigā iegūtais laiks, tās nieka pāris minūtes pret uzņemtajiem riskiem neatmaksājas. Drošas braukšanas pamati, ko mēs cenšamies iemācīt arī saviem studentiem, ietver pilnīgu izpratni par potenciāliem riskiem, savu braukšanas iemaņu kritisko vērtēšanu, pastiprinātu piesardzību pret ārējiem apstākļiem, kā arī cieņpilnu un atbildīgu attieksmi pret pārējiem satiksmes dalībniekiem," skaidro Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.