Pandēmijas laikā, kad nācās nēsāt maskas, cilvēki, kuri ierīces atbloķēja ar pirksta nospiedumu, nevis sejas atpazīšanu, varēja priecāties, jo nebija jāmaina savi paradumi.
"Mēs bijām tik ļoti pieraduši pie ērtībām ar sejas atpazīšanu, ka no tās atteikties mūs piespieda tikai pandēmija un sejas maskas," saka Gaugers. Taču maskas tika atceltas, un viss iegāja ierastajās sliedēs.
Gaugers uzskata, ka sejas atpazīšana ir daudz ērtāka kaut vai tāpēc, ka tai nevajag fizisku pieskārienu. Sensori bieži nepareizi nolasa mitrus un nosalušus pirkstus, nemaz nerunājot par cimdiem aukstajā sezonā, ar kuriem pirksta nospieduma atpazīšana vispār nedarbojas.
Tiesa, dažādi zīmoli izvēlas dažādas pieejas. Turklāt atšķiras ne tikai identifikācijas veids – pēc pirksta vai sejas, bet arī metodes. Piemēram, daudzi "Android" viedtālruņi atpazīst lietotāju, skenējot seju ar parasto kameru, un šādā gadījumā process ir ievērojami ātrāks. Savukārt iepriekšminētajos "iPhone" tālruņos kamera un sensori darbojas kompleksi – skenē sejas formu un atpazīst pēc desmitiem punktiem, tāpēc šī metode ir nedaudz lēnāka, bet drošāka.
Protams, šīs tehnoloģijas pārsvarā tiek izmantotas lietotāja identificēšanai, taču dažu uzņēmumu doma ir lidojusi vēl tālāk. Teiksim, "Mazda CX-60" spēj saglabāt pat sešu vadītāju profilus un katram atcerēties vairāk nekā 250 iestatījumus, piemēram, klimata kontroles datus, braukšanas režīmu un mīļāko radiostaciju. Kad kāds iekāpj mašīnā un tā viņu atpazīst kā vienu no sešiem saglabātajiem vadītājiem, automātiski tiek aktivizēti visi viņa parametri.