Par priekšlikumu balsoja 42 deputāti no "Saskaņas", Zaļo un zemnieku savienības un citi opozīcijas deputāti, kā arī "Attīstībai/Par!" (AP) parlamentārieši. Savukārt pret bija 39 deputāti no pārējās koalīcijas partijām.
Priekšlikumu iesniedza AP deputāti Evija Papule, Marija Golubeva, Vjačeslavs Dombrovskis, Ilmārs Dūrītis, Andris Skride, Dace Rukšāne-Ščipčinska un Aigars Bikše.
Papule debatēs skaidroja, ka adaptīvā mācību modeļa dizains spēj piedāvāt piemērotas metodes un pieejas bērnu vajadzībām, lai bagātinātu viņu spējas. Tas nozīmē mācību procesu arī ar iekļaujošām nodarbībām.
Šāda veida atbalsts neprasot papildu finansējumu, un tam var būt dažādas formas - piemēroti mācību materiāli, draudzīga mācību vide, skolas vadības līdzdalība un citi, skaidroja politiķe. Papule norādīja, ka šāda pieeja īpaši svarīga bērniem, mācoties matemātiku un lasītprasmi.
Tomēr izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece (K), deputāti Kārlis Šadurskis (JV) un Krišjānis Feldmans (K) debatēs pauda bažas, ka šādu normu kādās no izglītības iestādēm var izmantot, lai pretēji šodien Saeimā lemtajam par pāreju uz izglītību latviešu valodā tomēr turpinātu mācības krievu valodā.