Nav skaidrs, kā ministrija plāno risināt situāciju, ja vairāk cilvēku izvēlēsies, piemēram, dienēt zemessardzē. Kā arī no šī plāna, šķiet, kaut kur pazudis ir alternatīvais dienests. Pēc sākotnējās informācijas tas plānā ir iekļauts kā izvēles iespēja, taču AM aprēķinos tas neparādās.
Kā norāda ministrijā, plānots veidot atsevišķu struktūrvienību, kura paredzēta jauniesaucamo uzņemšanas nodrošināšanai. Kamēr struktūrvienība top (vai tikai taps), uzņemšanu veiks NBS. Tāpat plāns ir veidot arī starpinstitucionālu darba grupu, lai efektīvāk izmantotu pieejamās valsts datubāzes raitākai uzņemšanas norisei.
Pagaidām vienīgā garantija no AM puses par iesaucamo atgriešanos ierastajā dzīves ritmā pēc dienesta ir apgalvojums, ka "augstskolu studentiem pēc atvaļināšanas rezervē būs tiesības turpināt studijas tajā pašā statusā kā pirms iesaukšanas".
Par citiem, piemēram, cilvēkiem, kuri jau strādā vai kuriem ir ilgtermiņa kredītsaistības, vai kuriem ir jāuztur apgādājamie, skaidrības nav. Tāpat nav skaidrs, kā NBS varētu tikt integrēti tie jaunieši, kuri, kā Kristapa dēls, faktiski visu dzīvi pavadījuši citā valstī un kuriem vienīgā saistība ar Latviju ir ieraksts pasē.
"Aizsardzības ministrija nedala Latvijas pilsoņus tajos, kuri dzīvo Latvijā un kuri dzīvo ārpus Latvijas," norāda Skraučs. Tādā veidā AM nodrošina, ka tiek ievērots vienlīdzības princips. Proti, ministrijas ieskatā konkrētā iesaucamā mītnesvalstij nav nozīmes, ja viņš ir latvietis. AM ir pārliecināta, ka dienests "savas valsts bruņotajos spēkos tieši kalpotu kā integrācijas elements". Neminot, cik reāli praksē šādu integrāciju ir īstenot, piemēram, jauniešiem, kas neprot latviešu valodu.