Igaunijā līdzekļu trūkuma dēļ atgriežas pie lētākiem ceļu būves risinājumiem (4)

Ķekavas apvedceļa būvniecība turpinās bez ziemas pārtraukuma
Ķekavas apvedceļa būvniecība turpinās bez ziemas pārtraukuma Foto: Renārs Koris

Kad 2019. gadā otro reizi pie varas nāca Jiri Ratasa (Centra partija) valdība, jaunizveidotā valdošā koalīcija solīja pārbūvēt valsts galvenos autoceļus par četru joslu ātrgaitas ceļiem, un "2+1" sistēmas autoceļus atstāt pagātnē. Taču pēc trim gadiem neviens no dotajiem solījumiem vairs nav spēkā.

  • Saskaņā ar iepriekšējiem plāniem līdz 2030. gadam paredzēts izbūvēt četru joslu ātrgaitas ceļus 340 kilometru garumā.
  • Tomēr pašreizējā tempā to būvniecība prasītu 34 gadus.
  • Nav pietiekami daudz līdzekļu, lai būvētu jaunus ceļus vai uzturētu jau esošos.

"Cerība līdz 2030. gadam izbūvēt četru joslu satiksmi galvenajos maršrutos nevis lēnām izzūd, bet jau sen ir izzudusi," savu vērtējumu sniedza Igaunijas Infrastruktūras būvnieku asociācijas un būvniecības uzņēmuma AS "TREV-2 Grupp" valdes priekšsēdētājs Svens Pertens. "Mūsu ceļu būvniecības temps pēdējos gados ir bijis deviņi līdz desmit kilometri gadā. Pieņemot, ka Igaunijā joprojām nav izbūvēti četru joslu ātrgaitas ceļi aptuveni 340 kilometru garumā, turpinot šādā tempā, tas prasīs vēl 34 gadus."

Taču pat pašreizējie būvniecības tempi valstij šķiet grūti īstenojami.

Svarīgākais
Uz augšu