"Ryanair" šefs prognozē, cik liels būs biļešu cenu kāpums nākamgad (2)

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

“Ryanair” vadītājs Maikls O’Līrijs prognozē, ka nākamgad biļešu cenu kāpums ir neizbēgams, ņemot vērā degvielas pieaugošās cenas, tomēr biļešu cenu kāpumam nevajadzētu būt pārmērīgi lielam, vēsta Īrijas nacionālā raidorganizācija RTÉ.

O’Līrijs pauda, ka pašlaik lidsabiedrībai ir labas finansiālās pozīcijas, un kompānija ir rezervējusi lidojumiem nepieciešamo degvielu līdz pat nākamā gada aprīlim. Šīs degvielas cena ir aprēķināta, ņemot vērā naftas cenu par 64 dolāriem par barelu.

“Tas mums ļaus piedāvāt klientiem zemākas biļešu cenas [nekā konkurentiem],” sacīja O’Līrijs.

“Tāpēc uzņēmums stabili aug. Mums bija ļoti spēcīga vasara. Ja nebūtu bijušas problēmas ar kovida ierobežojumiem vai Ukrainas karu, tad šogad mēs būtu pārvadājuši ap 166 miljoniem pasažieru,” piebilda “Ryanair” vadītājs.

Viņš norādīja, ka konkurentiem lielākā problēma ir tā, ka lidojumiem rezervētā degviela iepirkta par lielākām cenām, tādēļ arī jārēķinās ar lielāku cenu kāpumu. Bez tā neiztiks arī “Ryanair”. Pēc O’Līrija teiktā, 2023. gada vasarai jau rezervēti 50% no nepieciešamās degvielas, kas iepirkti, naftai maksājot 92 dolārus par barelu. Līdz ar to – pasažieriem jārēķinās ar nelielu biļešu cenu kāpumu.

“Mēs redzēsim nelielu cenu pieaugumu, kas nosegs starpību, ko kompānija piemaksā par degvielu,” teica uzņēmējs.

O’Līrijs piebilda, ka pašlaik ir risks, ka naftas cena nākamajā vasarā var kristies. Tomēr, ņemot vērā notiekošo Ukrainā, naftas cenas var arī celties.

“Kopumā, ņemot vērā recesiju visā pasaulē, indikācijas liecina, ka naftas cenai vajadzētu kristies, tāpēc arī esam rezervējuši tikai pusi no nepieciešamās degvielas,” sacīja O’Līrijs.

Viņš piebilda – ir risks, ka cilvēki lidos mazāk ekonomiskās situācijas dēļ, taču vairāk cietīs dārgākās aviokompānijas. Cilvēki krīzes laikā kļūst uzmanīgāki attiecībā uz cenām, tāpēc arī lielāka uzmanība tiek pievērsta lētākiem piedāvājumiem. Tiek norādīts, ka “Ryanair” rezervāciju apjoms rudens periodā ir spēcīgākais pēdējo trīs gadu laikā – līdz ar to, pārspējot 2019. gadu, kas bija pēdējais gads pirms pandēmijas.

Jau pašlaik ir labi rezultāti arī rezervācijām Ziemassvētku periodam.

“Mēs ceram, ka vairs nebūs jauni kovida varianti, vai arī līdzīgas problēmas kā Ukrainā. Ceram, ka pašlaik un Ziemassvētkos varēsim labi atsperties nākotnei,” teica O’Līrijs.

Runājot par haosu vasarā, kas tika pieredzēts vasarā vairākās lidostās, “Ryanair” norāda, ka aviokompānijai paveicās un lielākoties izdevās izvairīties no problēmām. Tas tādēļ, ka lidsabiedrība saņēmusi 70 jaunus lidaparātus, kā arī pieņēmusi darbā jaunus pilotus un apkalpojošo personālu.

“Mums joprojām ir atvērtas vakances, jo ir nepieciešami vēl vismaz 2000 apkalpes locekļi, kā arī 1000 piloti, lai veiksmīgi varētu aizvadīt nākamā gada vasaras sezonu. Liela daļa jauno darbinieku joprojām iziet apmācības, tāpēc ar to nav nekādu problēmu. Arī konkurentiem nākamā vasara būs vieglāka nekā šī,” teica O’Līrijs.

O’Līrijs norādīja, ka lidsabiedrībai joprojām ir problēmas ar jauno “Boeing” lidaparātu piegādēm. Jau līdz šai vasarai aviokompānija saņēma 73 jaunas lidmašīnas, bet līdz nākamā gada vasarai plānots saņemt 51 jaunu lidaparātu.

“”Boeing”, izskatās, ka ir zināmas problēmas ar jauno lidmašīnu piegādēm. Bija plānots, ka līdz Ziemassvētkiem mums jāsaņem 21 lidmašīna, bet izskatās, ka saņemsim 13 vai 14. Ja piegādes kavēsies, tad neizdosies plānoto izpildīt no janvāra līdz aprīlim, un tas var ietekmēt izaugsmi nākamā gada vasarā,” sacīja “Ryanair” vadītājs.

Tāpat O’Līrijs piebilda, ka bažām par to, ka aviokompānijas vadība, iespējams, saņem pārāk lielu atalgojumu, nav pamata.

“Kovida laikā akcionāriem par 50% tika samazinātas algas. Tās tiks atjaunotas pakāpeniski laikā, kad aktīvi cenšamies piesaistīt savai komandai jaunus darbiniekus – gan pilotus, gan apkalpes locekļus,” teica O’Līrijs.

Svarīgākais
Uz augšu