Latviešu izteiciens “viens nav karotājs” precīzi raksturo mūsdienu pasaules patiesību - gūt personīgos panākumus bez citu cilvēku iesaistes ir teju neiespējami. Tieši tāpēc kontaktu loka un sociālā kapitāla nozīme biznesā ir tik svarīga, jo viena no veiksmīgu cilvēku pazīmēm - viņi zina, ka citu cilvēku palīdzība ļaus atrisināt problēmas labāk, nekā to darot vienatnē.
Kas ir sociālais kapitāls, un kam tas vajadzīgs?
Sociālais kapitāls sniedz priekšrocību atrisināt biznesa vai sadzīves problēmas, izmantojot sev pazīstamo cilvēku loku. Augsts sociālais kapitāls iet roku rokā ar augstāku nodarbinātību, akadēmiskajiem sasniegumiem, labāku fizisko veselību un straujāku ekonomisko izaugsmi. Vienlaikus sociālajam kapitālam var būt arī negatīva ietekme uz sabiedrību un indivīdu. Kamēr vienas sociālās grupas ciešās saites to dalībniekiem palīdz gūt panākumus, tās var liegt vai apgrūtināt piekļuvi un ieguvumus tiem, kuru šajā lokā nav.
Pētījumi rāda, ka sievietēm ir vairāki izaicinājumi tīklošanās jomā. Piemēram, viņas nereti kontaktu veidošanai velta mazāk laika, jo dažādi neformāli pasākumi bieži notiek pēc darba laika, kad sievietēm jāvelta laiks bērniem un mājas solim; sievietes kopumā mazāk uzdrošinās prasīt profesionālu un personīgu palīdzību, kā arī izvairās no pasākumiem, kuros vairums apmeklētāju ir vīrieši, lai viņu nolūki netiktu pārprasti. Turklāt žurnāls “Forbes” vēstīja, ka sievietes bieži vien atzīst - viņas mulsina tīklošanās utilitārā daba, ar to saprotot īstermiņa attiecību veidošanu savu vajadzību sasniegšanai un sava labuma gūšanai.