Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Pērn samazinājies "Orkla Foods Latvija" apgrozījums

Raksta foto
Foto: Zane Bitere / LETA

Koncernā "Orkla Latvija" ietilpstošais pārtikas ražotājs SIA "Orkla Foods Latvija", kas ražo preces ar preču zīmi "Spilva", 2021. gadā strādāja ar 22,327 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,7% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānija cieta zaudējumus 706 847 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka "Orkla Foods Latvija" darbojas kā ražošanas uzņēmums, bet sortimenta pārdošanu veic koncerns "Orkla Latvija".

Kompānijā skaidroja, ka zaudējumi ir saistīti gan ar Covid-19 ierobežojumiem, gan ar resursu cenu pieaugumu, kas būtiski palēnināja ekonomikas izaugsmi un būtiski ietekmēja arī "Orkla Foods Latvija" saimniecisko darbību.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka pērn kompānija turpināja investēt ražošanas procesu pilnveidē - "Spilvas" ražotnē veiktas investīcijas 76 000 eiro apmērā ilgtspējīgu ražošanas procesu attīstībā - ieviesta rekuperācijas sistēma, kas ļauj ražošanas procesos radīto siltumu izmantot atkārtoti, tādējādi samazinot energoresursu patēriņu par 4% un oglekļa dioksīda izmešus par 145 tonnām.

Tāpat "Spilvas" ražotnē uzstādītas jaunas iekārtas ražošanas procesu uzlabošanai kopumā par 350 000 eiro un 2021.gadā sākti projektēšanas darbi "Spilvas" ražotnes paplašināšanai par 1500 kvadrātmetriem, lai pilnveidotu un automatizētu esošās ražošanas līnijas. Kompānijā norāda, ka būvnieka izvēle un būvniecības sākšana plānota 2022.gadā.

Vadība arī informē, ka kompānija ir pārtraukusi jebkādas ekonomiskās saites ar Krievijas un Baltkrievijas uzņēmumiem. Tāpat tiek uzsvērts, ka kompānijas darbība ir stabila, bet ir neskaidrība par kaimiņvalstu turpmākam darbībām, sankciju apmēru un to ietekmi nākotnē.

2020.gadā "Orkla Food Latvija" strādāja ar 28,502 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 15,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 40% un bija 2,22 miljoni eiro.

"Orkla Foods Latvija" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 142 344 eiro. Kompānijas vienīgais īpašniek ir Norvēģijā reģistrētais "Orkla ASA". Kompānija ietilpst pārtikas koncerna "Orkla Latvija" sastāvā.

Vienlaikus pārtikas koncerns "Orkla Latvija" pērn strādāja ar 113,456 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,8% vairāk nekā 2020.gadā, kamēr koncerna peļņa samazinājās 2,1 reizi un bija 2,178 miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".

Svarīgākais
Uz augšu