Iespējams, viņai šķitis pietiekami, ka uzrunājusi tikai kursa audzinātāju I. E. Romančenko.
Jauniete tehnikumā sākusi mācīties šoruden pēc 9. klases programmā ”Tērpu izgatavošanas un stila speciālists”. Ar viņu mācību procesā bija tikusies arī tehnikuma pedagoģe Ligita Reimane. ”Meitene bija mīlīga izskata, klusa,” audzēkni raksturo L. Reimane.
Notikušais nedēļas nogalē skolotāju šokējis.
”Tas ir tik nesaprotami, kāpēc viņa gāja viņu meklēt… Kāpēc bija izdomājusi, ka tieši kursa audzinātāja ir tas ļaunums, kas viņai dara pāri.
Kolēģei vispār bijušas maz nodarbību šajā kursā, vēl nemaz viņas [1. kursa audzēknes] neesam iepazinušas, tik ātri jau tas nenotiek.”
Neko nesaprata, stress bija milzīgs
Meitenei bijušas grūtības saprast mācāmo vielu, jo latviešu valoda nav viņas dzimtā.
”Atceros, ka darbnīcā, kur arī 2. kurss nāca palīgā, ierādījām, kādas mums iekārtas, pastāstījām par specialitāti. Piegāju klāt, krieviski jautāju, cik daudz no teiktā viņa saprata, un viņa atklāti pateica, ka pilnīgi neko. Nezinu, ko mamma domāja, kā mēs mācāmies, jo [meitu veda uz skolu] ar tādu cerību, ka varēs radoši izpausties un iemācīties latviešu valodu. Bet tā jau nevar. Līdz ar to varu iedomāties, kā tas bija, kad viņa aizgāja uz fiziku, ķīmiju, matemātiku…
Viņai tas noteikti radīja šausmīgu diskomfortu, tu nevari justies labi, ja neko nesaproti,” saka L. Reimane.
Viņa norāda, ka arī pārējie skolotāji, sastopoties ar audzēkni, bijuši apjukumā, kā viņa mācīsies. ”Ar kursa audzinātāju vēl apspriedām, ka vajadzīga kopēja saruna, jākārto atļauja sastādīt viņai īpašu programmu. Jo pilnīgi skaidrs, ka viņa nevar iekļauties un mācīties kopā ar visiem pārējiem audzēkņiem. Taču bija daudz neskaidrību, kā to īstenot praksē. Četrgadīgā grupa ar visu programmu – tā ir smaga, pirmie divi kursi ir nopietni. Citā vidē, ar nepazīstamiem skolotājiem, turklāt pusaudžu vecumā. Jebkuram veselam pusaudzim tas jau ir diezgan nopietni. Šinī gadījumā tas bija neprāts, un tas viss, iespējams, arī saasināja un izprovocēja situāciju,” spriež L. Reimane.