Pēdējos četros mēnešos pirms 14.Saeimas vēlēšanām lielākā publicitāte masu medijos bijusi valdību veidojošās koalīcijas partijām, no opozīcijā esošajām partijām visbiežāk pieminētas Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un "Saskaņa", bet no Saeimā nepārstāvētajiem politiskajiem spēkiem - "Apvienotais saraksts" (AS), liecina aģentūras LETA mediju monitoringa analīze.
Mediju monitorings: jo partijas tuvāk varai, jo lielāka to publicitāte (5)
Visbiežāk mediju publikācijās ir pieminēta premjera Krišjāņa Kariņa pārstāvētā "Jaunā vienotība" - 6994 reizes. Visai līdzīgi ir pieminēta "Attīstībai/Par!"- 5768 reizes, un Nacionālā apvienība - 5637 reizes. No koalīcijas partijām mazākā publicitāte pirmsvēlēšanu mēnešos bijusi partijai "Konservatīvie" - tā minēta 4749 reizes.
No Saeimas opozīcijā esošajām partijām visvairāk aprakstīta kopš jūnija ir ZZS - tā pieminēta 3214 masu mediju publikācijās. Seko "Saskaņa" ar 3003 pieminējumiem.
Savukārt no politiskajiem spēkiem, kas pašlaik nav pārstāvēti parlamentā, no jūnija visbiežāk pieminētais ir AS - 2202 reizes. Seko Latvijas Krievu savienība - 1900 reizes, un "Progresīvie" - 1703 reizes. "Latvija pirmajā vietā" pieminēta 1516 publikācijās, bet "Katrai un katram" - 1008 reizes. Citas partijas četros mēnešos pirms 14.Saeimas vēlēšanās ir pieminētas mazāk nekā 1000 masu mediju publikācijās.
Kopumā uz 14.Saeimu kandidējošās partijas no jūnija ir pieminētas ap 20 000 drukātās preses un interneta mediju materiālu. Gandrīz 70% publikāciju bijuši tiešsaistes medijos, 21% - ziņu aģentūrās, 4,5% - reģionālajos laikrakstos, gandrīz 4% - nacionālajos laikrakstos, bet 1% - žurnālos.
79% materiāli, kuros pieminētas uz iekļūšanu parlamentā pretendējošās partijas, bijuši latviešu valodā, 17% - krievu valodā, bet 4% - angļu valodā.
Vismazāk politiskās partijas mediju publikācijās ir pieminētas jūnijā un jūlijā. Redzams, ka, atvaļinājumā atrodoties Saeimai un mazāk aktīvi strādājot arī valdībai, vasaras laikā īpaši krities valdību veidojošās koalīcijas partiju pieminējumu skaits mediju publikācijās. Savukārt virkne citu partiju - piemēram, "Progresīvie", Latvijas krievu savienība, AS - savu publicitāti spējuši audzēt arī vasarā. Vienlaikus jau no augusta, tuvāk nākot parlamenta vēlēšanām un medijiem sākot arvien vairāk analizēt partiju piedāvājumus, strauji sācis augt arī partiju pieminējums publikācijās, augstāko līmeni sasniedzot septembrī - vairāk nekā 12 000 publikācijas.
Analīzē ir iekļautas mediju publikācijas no 1.jūnija līdz 29.septembrim.
Aģentūras LETA sagatavotajā infografikā var redzēt, kuras partijas visvairāk pieminētas medijos, kādos mediju segmentos, valodās, pieminējumu dinamiku pa dienām un mēnešiem.