"SmartLynx Airlines" ir Latvijā jau 1992.gadā dibināts un bāzēts ACMI, čarterreisu un kravu operators, un uzņēmums piedāvā pilna servisa lidmašīnu nomas pakalpojumus klientiem visā Eiropā, Amerikā, Āfrikā un Āzijā. Kā jau aviācijas nozares uzņēmumam Covid uzliesmojums pasaulē bija ļoti smags sitiens. Ja gadu pirms pandēmijas "Smartlynx" noslēdza ar 177,12 miljonu eiro apgrozījumu un 36,93 miljonu peļņu, tad 2020.gadā uzņēmuma zaudējumi sasniedza 42,07 miljonus eiro, kamēr apgrozījums bija vien 33,27 miljoni. Tomēr šis nav stāsts ar skumjām beigām! Ātri vien kompānija ir ne vien uztraususies kājās, bet arī metusies iekarot jaunas nišas. Kā "Smartlynx" izdevies piecelties no pandēmijas radītās bedres, ar kādiem izaicinājumiem aviācijas nozare šobrīd cīnās un kādas ir prognozes par ziemas sezonu, intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK stāsta "Smartlynx" valdes priekšsēdētājs Žigimants Surints.

Pandēmijas laikā jūs bijāt spiesti atlaist lielu daļu savu darbinieku. Kā ir veicies ar to atgūšanu?

Smartlynx ir bijusi ļoti veiksmīga un strauji augoša kompānija jau kopš 2017.gada, kad es un pārējā vadības komanda tai pievienojās. Kompānija darbojās sekmīgi jau pirms tam, taču mēs vairāk pievērsāmies izaugsmes plāniem, mūsu pakalpojumu eksportam, ar mērķi apgūt arvien vairāk tirgu. Un mums tas izdevās, daudz mācoties un uzlabojot un paplašinot savu floti un piedāvājumu, attiecīgi arī strauji audzējot darbinieku skaitu līdz sākās Covid uzliesmojums. Kad tas notika, mēs 100% sava biznesa zaudējām dažu nedēļu laikā. Līdz ar to mums nācās pārtraukt darba attiecības ar 70% darbinieku. Šobrīd, atskatoties uz to laiku, varu apliecināt, ka tas ir bijis viens no smagākajiem lēmumiem, kādu nācies pieņemt šīs kompānijas vadīšanas laikā.