Viens no galvenajiem litija jonu akumulatoru jaudas samazināšanās iemesliem ir tieši ilgstoša uzlāde līdz 100 procentiem. Protams, ierīces nav ieteicams turēt arī pilnībā izlādējušās. Ideālā gadījumā šūnu lādiņam vajadzētu būt 60 procentiem.
"Piemēram, mobilo tālruņu akumulatori parasti tiek relatīvi stipri slogoti attiecībā pret to energoietilpību. Šo ierīču akumulatori bieži tiek strauji iztērēti un arī bieži tiek pilnībā uzlādēti, kas samazina to kalpošanas laiku," stāsta Oskars Krievs.
Runājot par elektroauto, viss atkarīgs no lietošanas stila, jo akumulatoram ir kaitīgi, ja to bieži tur pilnībā uzlādētu vai izbrauc pilnīgi tukšu.
"Tāpat, jo biežāk izmanto lēno uzlādi, jo garāks būs akumulatora kalpošanas laiks. Tātad viss atkarīgs no lietošanas paradumiem. Pagaidām grūti spriest, cik tūkstošus kilometru ar to varētu nobraukt, bet ražotāji nereti akumulatorus uzstāda ar rezervi. Respektīvi – akumulatorā atrodas rezerves šūnas, kas pieslēdzas, ja kādas no esošajām šūnām sākušas nolietoties," stāsta profesors.
Temperatūras regulēšanai – ļoti liela nozīme
Ražotāji novērojuši, ka elektroauto īpašnieki bieži uztur akumulatorus uzlādētus no 40 līdz 80%, kas pagarina to darbības laiku pat vairākkārtīgi. Turklāt par visu nav atbildīgi tikai lietotāji. Uzlabotās vadības sistēmas uzrauga uzlādes strāvu un spriegumu, temperatūru un citus parametrus.
Pateicoties pareizai darbībai un tehnoloģijām, ražotāji ir pārsnieguši ne tikai daudzu lietotāju, bet arī paši savas cerības. Šo uzņēmumu inženieri, nosakot maksimālo akumulatoru uzlādes un izlādes ciklu skaitu, prognozē to uzlādei no 0 līdz 100 procentiem, taču reālajos ekspluatācijas apstākļos rezervju uzturēšana robežās no 40 līdz 80 procentiem ļauj ievērojami pagarināt akumulatoru mūžu.