Ceturtdien, 6. oktobrī, Rīgā notika Sarkandaugavas pārvada slogošana, kuras laikā pārbaudīja būves faktisko nestspēju un tā gatavību satiksmes atvēršanai.
Pārbaudīta Sarkandaugavas pārvada slodze; darbus plānots pabeigt novembrī (2)
Atbilstoši RTU speciālistu izstrādātajai programmai, slogošanā tika izmantotas 13 dažādas slodžu shēmas. Vienas slodžu shēmas pārbaudē vienlaicīgi tika izmantotas sešas kravas automašīnas.
Katra automašīna sver 30 tonnas, tādējādi uz pārvada vienlaicīgi atradās 180 tonnu liels svars. Slogošanas laikā tika veikta pārvada izlieču mērīšana un to salīdzināšana ar teorētisko aprēķinu, lai varētu sagatavot slēdzienu par pārvada gatavību satiksmes atvēršanai.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis norāda: “Sarkandaugavas pārvads ir būtisks posms Rīgas pilsētas satiksmes plūsmu sakārtošanā.
Apvienojumā ar Austrumu maģistrāli tas ļaus smagās mašīnas, kas, piemēram, brauc pa krastmalu gar prezidenta pili, pa Senču ielu vai pa Valdemāra ielu, aizvirzīt prom no centra. Vienlaikus tas sakārtos ielu tīklu šajā apkārtnē un paredz arī gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus.”
Sarkandaugavas pārvada slogošanas mērījumu galarezultātus apkopos aptuveni tuvāko divu nedēļu laikā, kad tie tiks publicēti.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks: “Pārvads būtiski uzlabos pārvietošanās iespējas Sarkandaugavas iedzīvotājiem, nodrošinot sastrēgumu samazināšanos maģistrālajās ielās, kā arī kravas tranzīta novirzīšanu no vietējām ielām. Rezultātā ceram uz būtisku satiksmes negadījumu skaita samazinājumu.”
Sarkandaugavas pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu. Tāpat pārvada izbūve paredz gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus – Viestura prospekta posmā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai „Mangaļi” tiks izveidots veloceļš.
Pārvada izbūvi veic pilnsabiedrība “Personu apvienība “OTC””, kurā apvienojušies trīs būvnieki: SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.