Šajā pavasarī un vasarā aviācijas nozare piedzīvoja milzīgu pieprasījumu, jo cilvēki, kas pandēmijas laikā bija nosēdējušies mājās, beidzot gribēja izmantot iespējas doties uz ārzemēm. Taču gan lidostām, gan aviokompānijām bija grūtības apkalpot lielo ceļotgribētāju skaitu, jo pandēmijas laikā ievērojama daļa darbinieku bija atlaisti, savukārt atgūt tos vēl nebija izdevies. Šī situācija pavēra iespēju iznomāt savas lidmašīnas ar apkalpes komandām grūtībās nonākušajiem, ko izmantoja arī Latvijas nacionālā aviosabiedrība "airBaltic". Par šo lēmumu gan pēcāk nācās kost pirkstos, jo pašiem lidmašīnu nepietika savu lidojumu izpildei dzinēju piegāžu kavēšanās dēļ. Līdz ar to "airBaltic" pašiem nācās nomāt lidmašīnas no citiem, par ko pasažieri nebija sajūsmā. Intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka atšķirībā no citām kompānijām "airBaltic" tomēr pasažierus pārvadāja, nevis vienkārši atcēla reisus. Taču uzņēmuma reputācija ir cietusi. 

Tāpat Gauss intervijā stāsta, kā aviokompānija gatavojas ziemas sezonai un iespējamai recesijai, kā arī par priekšdarbiem startam biržā, lai valsts atgūtu kompānijā ieguldītos miljonus. 

- Vai nepastāv risks, ka, iznomājot lidmašīnas citiem uzņēmumiem, jums pašiem var nākties palikt bešā, kad ir pieprasījums?

Ar to saskārāmies jau šovasar. Kad apstiprinājām 7 lidmašīnu iznomāšanu citiem, rēķinājāmies ar prognozēm attiecībā uz dzinēju nomaiņas termiņiem. Tie tiek vesti no ASV, un parasti to piegāde notika 4-6 nedēļu laikā, tad šobrīd jau ir nepieciešami 8 mēneši, lai viens dzinējs atgrieztos. Tātad aptuveni četras nedēļas pēc tam, kad vienojāmies ar SAS un Lufthansa grupu, ka viņi nomās mūsu lidmašīnas, uzņēmums "Pratt & Whitney", kas ražo šos dzinējus, mūs informēja, ka viņu prognozes par piegādēm vairs nav pareizas un diemžēl situācija ar dzinējiem kļūs sarežģītāka.

Bijām situācijā, kad bijām aktīvi tirgojuši savu vasaras maršrutu piedāvājumu un vienlaikus daļu lidmašīnu iznomājuši citiem. Tāpēc mums pašiem vajadzēja ātri atrast iespēju nepieciešamības gadījumā dabūt lidmašīnas savu lidojumu veikšanai. Un tas ir ļoti grūti. Ja tas tiek laicīgi plānots, tad var kā "Lufthansa" izvēlēties starp labākajiem piedāvājumiem un būt drošam par kvalitāti. Tāpēc viņi izvēlējās mūs. Savukārt mēs attiecīgajā brīdī saskārāmies ar to, ka izvēle bija niecīga, jo sezona ritēja pilnā sparā. Bet savas lidmašīnas mēs nevarējām pieprasīt atpakaļ, jo tad mums būtu jāmaksā pamatīgs līgumsods.