Pēc aptuveni trīs mēnešiem Latvijā sāks darboties vidējā ātruma kontroles sistēma. Tā ir automātiska mērīšanas sistēma, kas mēra katra transportlīdzekļa vidējo ātrumu noteiktā ceļa posmā, balstoties uz braukšanai patērēto laiku. Pirmais posms, kur tā tiks uzstādīta, būs Rīgas apvedceļš, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta Panorāma".
Pirmo vidējā ātruma radaru uzstādīs uz Rīgas apvedceļa (2)
Ne tik bīstama satiksme, mazāk agresīvu autovadītāju un nevajadzīgu apdzīšanu – šādus plusus eksperti sauc vidējā ātruma kontroles sistēmai, kas tuvāko mēnešu laikā tiks uzstādīta 16 ceļa posmos Latvijā.
"Pirmais posms, kas būs aprīkots, būs uz Rīgas apvedceļa A5," skaidroja "Latvijas Valsts ceļu" pārstāve Anna Kononova. "Ceram, ka tas tiks aprīkots jau šā gada beigās, varbūt nākamā gada pašā sākumā."
Tuvākā gada laikā ar vidējā ātruma kontroles sistēmu tiks aprīkoti kopumā 16 ceļu posmi. Attālums, kuros tiks mērīts vidējais ātrums, būs atšķirīgs. Kādā vietā tas būs 3 kilometru garā ceļa posmā, bet citā – 10 kilometri.
Pirms vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanas Satiksmes ministrija pētījusi citu valstu pieredzi. Šobrīd Latvija bojā gājušo skaita ziņā ceļu satiksmes negadījumos krietni pārsniedz Eiropas Savienības vidējos rādītājus.
Ja šoferīši paši nepārkāptu ātrumu un neietu bojā tādos apjomos, kā diemžēl tas notiek, visdrīzāk, ka atbildīgajām instancēm būtu citi uzdevumi, ko darīt. Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu valsts ceļu tīklā un to uzturēšana izmaksās aptuveni 1,2 miljonus eiro.
Pilotprojektā iepriekš šī sistēma darbojās Tīnūžu-Kokneses šosejas posmā.