Kādi ir elektromobiļa lielākie plusi?
Manuprāt, lielākie plusi ir zemās ekspluatācijas un servisa izmaksas. Nav iekšdedzes dzinēja ar ātrumkārbu, kuram regulāri jāmaina eļļas, zobsiksnas, filtri un vēl tūkstošiem citu dzinēja detaļu, kuras var sabojāties. Pat bremžu kluči elektroautomašīnām, pateicoties rekuperācijai, ir jāmaina stipri retāk. Kā arī
liels pluss ir tas, ka nav jāmaksā ceļa nodoklis un “Rīgas satiksmes” autostāvvietas var izmantot par brīvu.
Ja salīdzina elektroauto ar tradicionālo, kādas ir nozīmīgākās atšķirības?
Elektroauto ir īpašs ar to, ka nerada izplūdes gāzes, tam nav dzinēja vibrācijas un nav izpūtēja radītā trokšņa.
Kā ikdienu mainīja pāriešana no tradicionālas mašīnas uz elektroauto?
Vairs nav nepārtraukti jāmeklē benzīntanks, turklāt sastrēguma laikā var izmantot sabiedriskā transporta satiksmei paredzētās joslas.
Kā tiekat galā ar auto uzlādi?
Mans ikdienā nobrauktais attālums nepārsniedz 350 kilometrus, līdz ar to man visam pietiek ar vienu uzlādi.
Cik ilgu laiku aizņem viena uzlādes reize?
Man mājās no trīs fāžu rozetes pilna uzlāde aizņem trīs stundas, bet ātrajās uzlādes stacijās – 15 minūtes. Tā kā mana privātmāja ir aprīkota ar savu “Teslas” uzlādes staciju, auto parasti lādēju naktī, kad elektrības cenas ir viszemākās.
Aptuveni cik izmaksā viena uzlādes reize? Vai ir sanācis aprēķināt, kāds ir ietaupījums salīdzinājumā ar benzīnu?
Tā kā uzlādes stacijas atšķiras gan pēc jaudām, gan pēc cenām, to ir grūti pateikt. Taču ir arī daudz bezmaksas uzlādes staciju. Es pārsvarā “lādējos” mājās, jo man tā ir ērtāk. Uz 100 kilometriem "Tesla" patērē 16 kwh.