2018. gadā Ķīnas kompānijas ByteDance lietotne TikTok sāka savu uzvaras gājienu. Jau 2022. gadā TikTok ir vairāk nekā 1 miljards lietotāju visā pasaulē un 227 miljoni lietotāju Eiropā. Arī Latvijā šī lietotne kļūst arvien populārāka. Tā piesaista primāri pusaudžus. Tajā dejo, dzied un dalās ar virāliem jokiem. Zibenīga izklaide, viegls dopamīns un nebeidzama videoplūsma – tieši tāda ir TikTok veiksmes formula. Taču šis iespaids ir maldīgs.

Atliek vien minēt, kāpēc pēc “Stabilitātei!” milzīgās veiksmes 14. Saeimas vēlēšanās daudzi vien neziņā plātīja rokas. Dezinformācijas plūsma, kas apstiprina Krievijas naratīvus par karu Ukrainā, kombinācijā ar “Stabilitātei!” spēju kapitalizēt citu partiju pavisam neapgūto platformu TikTok, noveda pie likumsakarīga iznākuma. Lieki minēt, kāda ir šīs partijas “atvērtā” (neslēpta eiroskepse, atteikšanās nosodīt Krievijas karu Ukrainā) un “slēptā” (prokremliskā) pozīcija pret jebkurām Latvijas valsts suverēnajām interesēm. Partijas radikālā kampaņa, pieglaimojoties publikai ar solījumiem (dažkārt, šķiet, pat draudiem) mainīt visu un uz visiem laikiem pārliecināja daudzus agrākos “Saskaņas” lojālistus un TikTok lietotājus. Protams, sēdēšana opozīcijā ugunīgo partijas garu nedaudz atdzesēs. Un tomēr. Ja riski, kas saistīti ar nekontrolētu politisko reklāmu sociālajos medijos, nešķita acīm redzami pirms 14. Saeimas vēlēšanām, tad tie noteikti kļuva tādi pēc tam.