Komentējot izskanējušo informāciju, ka bijusi vienošanās, ka kuģis atradīsies tajā terminālī, kura infrastruktūra tiks pabeigta pirmā, Kallasa teica, ka zemūdens cauruļvada "Balticconnector" jaudas ir pietiekamas, lai nepieciešamajā daudzumā piegādātu gāzi no Somijas Igaunijas vajadzībām, bet nav pietiekamas Somijas vajadzību apmierināšanai, piegādājot gāzi no Igaunijas.
Tā kā Krievija pilnībā pārtraukusi piegādāt gāzi Somijai un pēc gāzesvadu "Nord Stream" spridzināšanas radušās bažas par Inko un Paldiskus savienojošā gāzesvada "Balticconnector" drošību, Somija vairs nevēlas ievērot šo vienošanos, "jo tai ir augstāki riski", paskaidroja Kallasa.
Paldiskos termināļa infrastruktūras izbūves darbus paredzēts pabeigt novembra sākumā, bet Inko - decembrī.
ASV kompānijas "Excelerate Energy" glabāšanas un regazifikācijas kuģis "Exemplar" pēc ziemas līguma izpildes Argentīnā augusta beigās sāka ceļu uz Eiropu. Pašlaik Spānijā sausajā dokā tas tiek gatavots darbam ziemas apstākļos.
Kuģis saskaņā ar desmit gadu nomas līgumu, kuru ASV kompānija parakstījusi ar Somijas gāzes sistēmu operatoru "Gasgrid Finland", apkalpos Somiju, Igauniju un pārējās Baltijas valstis. Lēsts, ka nomas izmaksas desmit gados sasniegs 460 miljonus eiro, kam papildus ir mainīgās izmaksas atkarībā no piegādātā gāzes daudzuma.
Kuģis ir 291 metru garš un 43 metrus plats, tā tilpums ir aptuveni 151 000 kubikmetru, kas pilnībā piekrautā veidā atbilst aptuveni 68 000 tonnām sašķidrinātās dabasgāzes.
Termināļa projektu Paldiskos attīsta Igaunijas uzņēmums "Alexela". Aprīlī tam pievienojās investīciju kompānija "Infortar", kurai pieder dabasgāzes tirgotājs "Eesti Gaas".
Plānots, ka terminālim nepieciešamā infrastruktūra tiks izbūvēta līdz šī gada 1.novembrim.
Termināli Paldiskos izmantot dabasgāzes piegāžu saņemšanai iecerējusi arī Latvija, kura gan ķērusies arī pie sava LNG termināļa Skultē projekta virzīšanas.