"Pēdējos divos gados Covid-19 ietekmē auto zādzību skaitam bija tendence samazināties: cilvēki biežāk atradās mājās, bija mazāka vajadzība pārvietoties ar auto, robežas bija daļēji slēgtas, un līdz ar to arī zagļu rūpals tika vismaz daļēji ierobežots. Bet tagad redzam, ka pieprasījums gan pēc automašīnām, gan to detaļām atkal pieaug un diemžēl līdz ar to palielinās arī nozagto un apzagto auto skaits," norāda Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.
BALTA eksperts stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā izmainījies arī ierastais zādzību modelis. "Nemainīgi ir tas, ka joprojām visvairāk zog tādus automobiļus, kas aprīkoti ar "Keyless Go" sistēmu. Tomēr agrāk auto zādzības bija galvenokārt vairāk vai mazāk "profesionālu" grupējumu rūpals, bet tagad redzam, ka zādzības notiek krietni vienkāršāk: bieži zagļi automašīnā iekļūst, izsitot kādu no auto stikliem, un tad cenšas auto iedarbināt, izmantojot attālināti nolasītās automašīnas atslēgas informāciju," uzsver Kristaps Liecinieks.
Lai gan starp garnadžu "iecienītākajiem" auto joprojām ir BMW F klases (aptuveni 2010.–2012. gada) modeļi, netiek saudzēti arī citu ražotāju dažāda gadagājuma auto. Kristaps Liecinieks norāda, ka patlaban noteikt, kuru auto īpašniekiem būtu jāuzmanās visvairāk, ir gandrīz neiespējami, jo starp zagtajiem auto ir gan vecāku modeļu sportiskie BMW, gan, piemēram, jaunāka gadagājuma KIA markas ģimenes auto vai dažādu izmēru apvidus auto.