"Porsche" mašīnām vidēji ir visvairāk bojājumu
Kā jau domājams, ir novērojama tieša saistība starp spēkratiem, kuri cietuši vismaz vienā negadījumā un kuriem vidēji ir visvairāk bojājumu vienam auto. "Porsche" ieņem topa pirmo vietu ar vidēji 1,71 negadījumu vienai automašīnai. Turpat uz papēžiem min "Tesla" (1,58) un "Hyundai" (1,52).
"Peugeot" (0,75), "Renault" (0,73), un "Fiat" (0,7) zīmolu auto ir vismazāk cietuši negadījumos. Minētie ražotāji veido lētas un ekonomiskas automašīnas, tādēļ to vadītāji reti brauc ātri vai agresīvi.
"Pastāv zināma saistība starp populārākajiem auto zīmoliem un lielāko vidējo negadījumu skaitu. Mūsu platformā pārbaudīto automašīnu vidējais vecums ir 9,5 gadi. Šajā laikā dažas auto markas iekļūst negadījumos vismaz divas reizes," saka Buzelis.
Pētījuma laikā atklāti arī daži īpaši nopietni gadījumi, tajā skaitā "Mercedes-Benz" markas auto ar 35 negadījumu atzīmēm vēstures atskaitē. Vairāki negadījumi katram lietotam auto ir visai bieža parādība. Taču šādi spēkrati var nebūt satiksmei droši.
Pētījuma laikā analizēti bojājumu dati, kas reģistrēti "carVertical" veidotajās vēstures atskaitēs. Kopumā izskatīti 2 miljoni ziņojumu. Kompānija apkopo datus no uzticamām datubāzēm un uzņēmumiem, tos apstrādā un galarezultātā lietotājiem sniedz vēstures atskaites. Tajās norādīts auto nobraukums, līdzšinējie bojājumi, īpašnieku tiesību maiņa un cita būtiska informācija.
Pētījuma galvenais mērķis bija noskaidrot, cik bieži dažādu zīmolu auto vēstures atskaitēs novērojami bojājumi. Tādēļ uzņēmuma datu analītiķi izpētīja vēstures atskaites, kuras ir pieprasījuši platformas lietotāji.
Bojājumu vidējā vērtība tika aprēķināta saskaitot konkrētas markas automašīnu negadījumu kopējo vērtību un izdalot ar to skaitu. Šis vidējais skaitlis norāda, cik kopumā katram auto zīmolam ir bojāti transportlīdzekļi, skatoties pēc zaudējumu nopietnības pakāpes un remontu dārdzības.
Atsevišķi izdalīti arī dati par katras auto markas vidējo negadījumu skaitu uz vienu spēkratu. Šis skaitlis tika aprēķināts saskaitot konkrētās markas negadījumu skaitu un to izdalot ar kopējo vēstures atskaišu skaitu vienas markas ietvaros.