Pagājusī vasara parādīja, cik ļoti cilvēki ir izslāpuši pēc ceļošanas. "Tiklīdz bija iespējams atsākt ceļot, visi devās uz lidostu, lai "noķertu" lidojumu," intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK stāsta aviokompānijas "Ryanair" Tirdzniecības un mārketinga vadītāja Kjara Ravara (Chiara Ravara). Taču, lai gan vasara kompānijai aizvadīta ar lieliskiem rezultātiem, tostarp arī Rīgā sasniegts pārvadāto pasažieru skaita rekords, Ravara atzīst, ka ziemas sezonā prātā jāpatur arī vairāki riska faktori, kas cerētos rezultātus var ietekmēt negatīvi. Viņa gan uzsver, ka vispārējais cenu kāpums nenozīmē, ka lēti lidojumi vairs nebūs pieejami, bet, protams, ir arī "bet"... Kādas pieprasījuma tendences šobrīd ir vērojamas, vai jārēķinās ar biļešu cenu kāpumu un kā sokas "Ryanair" Rīgas bāzei, lasiet plašāk intervijā.
"Ryanair": No vienas krīzes esam nonākuši citā
Ar kādiem plāniem, prognozēm un cerībām sākat šo ziemas sezonu?
Pirms runājam par ziemu, gribētu īsi ieskicēt, kāda ir bijusi vasaras sezona, lai labāk saprastu situāciju nozarē. Kopumā mums bija ļoti spēcīga vasara. Mēs atguvām 115% no mūsu kapacitātes, salīdzinot ar laiku pirms Covid. Esam uzrādījuši ļoti spēcīgus rezultātus. Mēs pašlaik lidojam uz vairāk nekā 225 lidostām, un 88 no tām ir mūsu bāzes, ieskaitot Rīgu, kur mums ir bāze ar 2 lidmašīnām. Mēs lidojām uz 36 valstīm, un katru dienu pārvadājam vairāk nekā pusmiljonu pasažieru, veicot 3000 lidojumu. Arī lidmašīnu piepildījuma rādītāji bija ļoti labi - jūlijā un augustā lidmašīnu piepildījums bija 96%. Tātad gandrīz visi mūsu lidojumi bija pilni, un septembrī mums bija 94% noslogojums. Līdz ar to var secināt, ka esam ļoti labi atguvušies. Paredzam, ka finanšu gadā, kas noslēgsies 31.martā, kopumā pārvadāsim vairāk nekā 165,5 miljonus pasažieru.
Tātad šī ir bijusi ļoti spēcīga vasara, neskatoties uz dažādām problēmām, tostarp darbinieku trūkumu lidostās vai gaisa satiksmes kontroles darbinieku streikiem. Jāatzīst, ka gaisa satiksmes vadība joprojām ir izaicinājums katrai aviokompānijai.