Būtisko un svarīgo pakalpojumu sniedzējiem ir noteiktas prasības rīcībai informācijas tehnoloģiju drošības incidenta gadījumā.
Ņemot vērā, ka Nacionālajam kiberdrošības centram būs uzraugošas funkcijas pār būtisko un svarīgo pakalpojumu sniedzējiem, Likumprojektā noteiktas prasības šo pakalpojumu sniedzējiem, kā arī tiesības Aizsardzības ministrijai noteikt sankcijas to neizpildes gadījumā - tiesības izdot administratīvu aktu. Detalizēta administratīvo aktu noteikšanas kārtība tiks iestrādāta saistītos Ministru kabineta noteikumos.
Likumprojekta noteikti personas datu apstrādes kritēriji, kas saistīti ar notikušu vai potenciālu kiberincidentu novēršanu, analīzi kontekstā ar citiem kiberincidentiem, sadarbību ar nacionālajiem un starptautiskajiem partneriem kiberincidentu novēršanā, kā arī iespējamu kiberincidentu novēršanas institūciju sadarbību ar Zemessardzi.
Lai nodrošinātu likumprojekta subjektu atbilstību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstību minimālajām drošības prasībām, tajā iestrādātas pamata prasības kiberdrošības pārvaldībai, apmācībām, kā arī atbildībai, konstatējot ievainojamību, nepilnību vai notiekošu kiberincidentu.
Kā jauninājums likumprojektā ietverta valsts un pašvaldību iesaiste koordinētā ievainojamību atklāšanas procesā nolūkā veicināt šo institūciju kiberdrošību un izpratni.
Likumprojekta noteikts, ka valsts un pašvaldību institūciju informācijas sistēmas uztur Ministru kabinetam noteiktām prasībām atbilstošos datu centros, tādējādi ietverot deleģējumu datu koplietošanas centru drošības prasību definēšanai, izstrādājot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus. Tāpat likumprojektā noteikta informācijas tehnoloģiju kritiskās infrastruktūras aizsardzības pamatpasākumi, ko detalizēti atrunā Ministru kabineta noteikumos.
Likumprojektā arī noteikti elektronisko sakaru komersantu pienākumi un tas nosaka kārtību kādā izveido Nacionālo informācijas tehnoloģiju drošības padomi.