Kad ir pienācis brīdis mainīt vecās riepas? Nekas nav mūžīgs, un arī riepām ir derīguma termiņš pat tad, ja jūsu automašīna biežāk stāv, nekā pārvietojas pa valsts ceļiem. Nav pareizi uzskatīt, ka gadījumā, ja protektori vēl nav izdiluši, tad riepas var kalpot gan desmit, gan piecpadsmit gadus.
"Pirmais kritērijs, protams, ir protektora dziļums – tam jābūt vismaz četri milimetri. Ja nolietojums būs lielāks, jūs riskējat ne tikai iekļūt satiksmes negadījumā, bet arī nesaņemt kompensāciju no apdrošinātāja, jo šis aspekts noteikti tiks pārbaudīts. Tādēļ iesaku pievērst uzmanību riepu izgatavošanas datumam. Šim nolūkam to ārpusē atrodiet četrus ciparus – pirmie divi apzīmē nedēļu, bet otrie – gadu. Piemēram, skaitlis 5021 nozīmē, ka riepas ir ražotas 2021. gada 50. nedēļā. Šis padoms jums palīdzēs, arī pērkot lietotas riepas," iesaka eksperts.
Atbilstoši normatīvajiem aktiem riepas ir jānomaina līdz 1. decembrim, taču vasaras riepām jau pie temperatūras, kas ir zemāka par +10 grādiem, saķere ar ceļu pasliktinās – bremzēšanas ceļš kļūst garāks, palielinās izslīdēšanas risks. Tādēļ novembris ir īstais brīdis domāt par riepu maiņu, turklāt, ieplānojot šo pasākumu mēneša sākumā, vēl var izvairīties no garām rindām servisos.
Ja lietotas, tad kam jāpievērš uzmanību? Lietotu riepu iegāde ir budžeta risinājums, taču vienlaikus tā saistās ar zināmiem riskiem. Ļoti bieži "ielāpi" un deformētā forma ir redzama tikai tad, kad riepas tiek montētas.
Izvēloties lietotas riepas, pievērsiet uzmanību protektoriem, kopējam nolietojumam, kā arī ražošanas datumam – ja tās ir aptuveni piecus gadus (vai vairāk) vecas, tad labāk atteikties no šī pirkuma, jo, kā zināms, skopais maksā divreiz, bet šajā gadījumā ietaupījuma cena var būt ne tikai nauda, bet arī cilvēku veselība un pat dzīvība. "Tieši tādēļ mēs, veicot diagnostiku un servisa apkalpošanu tām automašīnām, kuras pēc tam tiek izliktas pārdošanā, vienmēr mainām riepas pret sezonām atbilstošām, lai auto jaunais saimnieks bez bažām uzreiz var doties ceļā," piebilst eksperts.