Nemainīgi populārs arvien ir "tautas vāģis" jeb "Volkswagen", ar kura ražotajiem spēkratiem veikti 23 093 darījumi. Tālu neatpaliek "Audi" (20 860) un "Volvo" (16 176). Vēl vismaz desmit tūkstošu darījumu robežu sasniedzis vien "Mercedes-Benz" (10 242).
Desmitniekā ir arī "Opel", "Renault", "Nissan", "Ford" un "Toyota".
"BMW zīmols Baltijas valstīs vienmēr ir bijis iecienīts lietotu automašīnu tirgū. Manuprāt, tieši šī zīmola nemainīgās vērtības ir tas faktors, kas tik spilgti atainojas pārdošanas apjomos. Attiecīgi tā vērtība krītas lēnāk nekā citām automašīnām. Tomēr šis tops atšķiras no citām Eiropas valstīm.
Piemēram, Polijā BMW starp lietotajiem auto ierindojas tikai sestajā vietā, bet augšgalā ir Latvijā ne tik populāri lietotu automašīnu zīmoli, kā "Opel" vai "Ford".
Iespējams, tas ir skaidrojams ar cilvēku ieradumiem, domāšanas veidu, proti, "labāk nopirkt 25 gadus vecu BMW nekā jaunāka izlaiduma "fordiņu" vai "opelīti"". Taču redzam, ka jaunu automašīnu vidū tradīcijas pamazām mainās, un šobrīd pirktāko zīmolu vidū ir spēkrati, kas lietoto spēkratu rangā ir desmitnieka lejasgalā," novērojis Agris Dulevičs.
Kāpēc lietotu auto pirkšanas apjoms tik strauji sarūk?
Ielūkojoties pārdošanas rādītājos naudas izteiksmē, tad šī gada deviņos mēnešos lietoto automašīnu tirgū Latvijā vidējā spēkrata cena ir būtiski pieaugusi, ja salīdzinām ar līdzīgu periodu pērn. Uzņēmums atgādina, ka kopējais darījumu apjoms ir sarucis, taču cenu izteiksmē situācija ir pretēja.
Šogad vidējā cena par darījumu mēnesī bija 8647 eiro, rāda "autoDNA" rīcībā esošie apkopotie dati. Gada laikā tas ir pieaugums par 28,0%.