Elektriskās piedziņas platformām ir priekšrocības
Pēc Transeksta pārstāvja teiktā, elektroauto, kas projektēti uz specializētajām platformām, testus iztur viegli. To apstiprina arī "EuroNCAP" statistika. Piemēram, "Tesla Model Y", "Kia EV6" un "Cupra Born" šogad ieguva visaugstāko vērtējumu.
Tā "Cupra" modelis "Born" ir radīts, izmantojot "Volkswagen" grupas modulāro elektroauto platformu (MEB). Tā nodrošina augstu virsbūves stingrību un virkni progresīvu tehnoloģiju. (Tāpat šī pati platforma ir izmantota "Volkswagen ID.3" un "ID.4", kā arī vēl citiem grupas modeļiem.)
MEB platformas priekšrocību dēļ kompakto ģimenes auto segmenta pārstāvis demonstrē augstus drošības rezultātus – tie šādu spēkratu pircējiem ir īpaši svarīgi. "Cupra Born" pieaugušo aizsardzība saņēma 93 procentus, bet bērnu – 89 procentus. Šādi rādītāji sportiskajam hečbekam ļāva pārspēt "Tesla Model Y", kam pieaugušo aizsardzības vērtējums bija 87 procenti.
Elektroauto svars, kas iekšdedzes auto masu var pārsniegt par vairākiem simtiem kilogramu, drošības ziņā problēmas nerada. "Drīzāk jau otrādi – tā kā akumulators ir iebūvēts grīdā, smaguma centrs ir zemāks, attiecīgi mašīna ir stabilāka. Piemēram, aļņu testu elektroauto izpilda labāk nekā iekšdedzes mašīnas. Šī elektroauto īpatnība samazina arī iespēju apgāzties vai velties avārijas gadījumā," skaidro Gabarts.
Turklāt elektriskajos modeļos uzstādīto aktīvās drošības sistēmu saraksts parasti ir pat garāks. Tas tāpēc, ka šīs mašīnas ir dārgākas, un klienti sagaida labāko iespējamo aprīkojumu.
Cits svarīgs aspekts ir nepārtraukta elektroauto pilnveidošana, kas attiecas gan uz mehānisko daļu, gan uz programmatūru. Arī tas atspoguļojas drošības testu rezultātos. Tā 2020. gadā "EuroNCAP" testētais "Volkswagen ID.3" pieaugušo drošībā ieguva par 6% mazāk (87%), bet gājēju aizsardzībā par 2% mazāk (71%) nekā 2022. gadā testētais jaunākais "Cupra Born", kas būvēts, izmantojot to pašu platformu.
Renalds noraida interneta forumos izplatīto mītu, ka elektroauto biežāk aizdegas un ka avārijas gadījumā tas ir gandrīz neizbēgami.
"Patiesībā aizdegšanās riska ziņā elektriskais transports ir mazāk bīstams. Augstsprieguma ķēdes ir veidotas tā, ka negadījumā nostrādā attiecīgi sensori un elektrības padeve momentā tiek pārtraukta," skaidro Tehniskās apskates uzņēmumu asociācijas Transeksta pārstāvis.